Hvor lenge sitter pencelin i kroppen??

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Avsluttet kur igår, og med den kunne jeg ikke amme. Lyst å prøve å gi Viljar litt pupp, men tørr ikke om den enda får i melka :/ den var ikke amme vennlig :)
 
Hva heter antibiotikaen?

Generelt så er et medikament ute av kroppen etter 5 halveringstider. Halveringstiden står i Felleskatalogen.
 
Den går relativt fort ut av kroppen:
Halveringstid: I serum ca. 45 minutter.
Utskillelse: Etter 6 timer gjenfinnes ca. 65% i urinen.
 
30-60 minutter er halveringstiden. Etter 5 timer er det altså ute av kroppen, så det er trygt nå, et helt døgn etter siste dose.
 
Den går relativt fort ut av kroppen:
Halveringstid: I serum ca. 45 minutter.
Utskillelse: Etter 6 timer gjenfinnes ca. 65% i urinen.
Er du farmasøyt, Devilina? :)
(Jeg er ikke, er gift med en)
 
Er du farmasøyt, Devilina? :)
(Jeg er ikke, er gift med en)
Nei :)
Jeg er helsesekretær, alt for vant til å slå opp og lese om medisiner og opplyse pasienter om ting de lurer på ;)
 
Nei :)
Jeg er helsesekretær, alt for vant til å slå opp og lese om medisiner og opplyse pasienter om ting de lurer på ;)
Får ganske bred kunnskap om helse etterhvert, da :)
 
Får ganske bred kunnskap om helse etterhvert, da :)
Ja, og sånn som ting utvikler seg og har blitt med tiden, så må man nesten ha det. Man får de utroligste spørsmål og pasienter er selv ganske belærte og lest seg opp på ting, så man må vite mye om mangt til tider. Det sier jo legene også, at det er ikke bare bare å behandle pasienter lenger, for de kommer jo inn kontoret med allerede stilt diagnose etc og forlanger omtrent behandlingen de vil ha og resepter, uten at det nødvendigvis er så riktig. Og prøve å forklare noen at det ikke alltid stemmer eller at noen ikke kan få resepter på enkelt ting, er ikke bare bare...
 
Back
Topp