Hvor lenge sitter normalt kvalmen, og har den begynt å avta hos dere?

minnik

Blir kjent med forumet
Med førstemann fantes jeg nemlig ikke kvalm, en sjelden gang kunne jeg føle meg uggen. Litt sånn dagen derpå etter litt vin. Det kom rundt uke 7-8 den gang, og forsvant raskt igjen. Kan ikke huske når, for det var liksom bare det. That`s it!

Mens denne gang, var kvalme det første symptomet som gjorde meg mistenksom. En uke etter el og en uke før forventet mens. Da om morgenen. Etterhvert har det kommet brekkninger, og det hver en dag! Senest idag!! Har tilogmed kastet opp noen dager... Det hjelper med litt mat. Prøver å spise ofte og lite. For hvis jeg spiser meg skikkelig mett, blir jeg igjen kvalm, eller hvis jeg er for sulten, trøtt, sliten osv. Verst om morgen altså, men kan komme når som helst bare den rette "formen" er der. Trodde uansett at dette kom til å forsvinne rundt slutten av 1.tri, før uke 11-12 egentlig.. Men? Så lenge den lille sitter i alle mnd ut, skal jeg i grunn ikke klage :) Bare lurer litt på hva jeg kan vente meg.
 
jeg har det akkurat det samme som deg... helt forferdelig, men jeg kaster opp hver morgen...
kvalmen trenger ikke å gi seg før i uke 20..... og den trenger ikke å gi seg i hele tatt, men som regel gir den seg før uke 20 (snakket med jordmor idag)
 
Veldig forskjellig fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Mitt første svangerskap var jeg ikke kvalm en dag.... Mitt andre var jeg døgnkvalm helt til babyen kom ut. Og nå mitt tredje så er jeg døgnkvalm og er i uke 15, håper det kan gi seg men er forberedt på å gå ut svangerskapet med denne kvalmen.Håper den snart gir seg hos deg, lykke til ;)
 
Enda kvalm her også. Begynner å bli så lei. Brekker meg mye på morgenene og sliter i begynnelsen på arbeidsdagene. Ofte kommer det tilbake etter lunsj/middag/kvelds også.

Sist var jeg kjempekvalm i uke 5-7, men denne gangen har jeg tvunget i meg mat hele tiden for å ikke bli like kvalm. Hjalp ikke så veldig. Var ikke så mye mindre kvalm på det verste og det varer jo i evigheten denne gangen. Tror kanskje det kan skyldes 100% jobb og aktiv 2 åring også da. Får jo ikke slappe av på samme måten denne gang, men vil ikke til legen for å sykemelde meg, så får bare ha det så godt:P Men NÅ må det jo snart gi seg!!!
 
Sist gang ga det seg fra uke 14 for meg tror jeg. Håper det blir det samme denne gangen, er skikkelig herk!
 
Her sitter det fortsatt.. Ikke like ille som for noen uker siden, men det er fortsatt en del :-(

Forrige gang ga det seg jo kanskje rundt uke 8, for da fant jeg ting som hjalp mot det og merket ikke mer til kvalmen.
 
Mhm, veldig individuellt med andre ord :/ Jaja... Må vel bare smøre meg med tålmodighet da! Jeg begynner jo nå på min 10. uke som kvalm med brekkninger. Og det er noen ganger jeg har hengt over doskåla de siste ukene og tenkt at "nå må det vel begynne å gi seg". Sliter mest om morgen jeg altså :( Spesielt når det rusher på med lille som skal i bhg, som er høyt og lavt osv. Heldigvis jobber jeg nesten ikke for tiden (er student, så har ikke takket ja til mye sommerjobb pga formen), og nesten kun dagvakter.

Ser virkelig frem til bedre form, mer energi og overskudd! Men alt hva man ikke overlever for den lille ;)
 
Var kvalm, men uten brekninger heldigvis, helt til uke 12, og så ga det seg. Men nå i uke 15 er den plutselig tilbake, men helt anderledes. Nå kan jeg plutselig ikke ta buss uten å bli kjempekvalm, så å dra til byen er plutselig blitt ganske problematisk. Og det kan skje på bilturer også.  Og før sluttet kvalmen hvis jeg spiste litt, men nå kan den plutselig bli verre etter at jeg har spist enkelte ting. Trodde jeg var godt over faresonen, men sånn var det visst ikke!
 
Jeg var kvalm siden uke 4-5, og det har vært slitsomt. Jeg tålte nesten ikke noe, men nå har det gradvis bedret seg. I uke 9 har det blitt såpass greit at jeg kunne spise mer, kunne gå inn i butikken uten å bli skikkelig kvalm, men kommer alltid til en grense som f.eks at jeg spiser for mye, eller litt, da kommer den snikende igjen.

Nå er jeg i uke 12, og er veldig usikker om jeg er 100 % frisk, jeg kan spise alt mulig, men foretrekker visse mattyper foran andre. Jeg nedprioriterer alltid sjømat, jeg kan egentlig fint spise det, men et sted i hodet forakter det. Samme med cola og andre mørke drikker. Jeg drikker stadig vann med sitron, noe jeg faktisk hatet før.

Smaksforandringer uten kvalme, hmm, er det meninga at det skal være sånn hele svangerskapet, eller bør smaken være som før hvis man kan si at man er helt frisk?
 
Fortsatt kvalm ,er nok hakket bedre enn jeg var i uke 8 , men det er ikke mye om å gjøre---emoticon
 
Back
Topp