Hvor lenge pusser dere tennene til ungene?

2 minutter pusser vi, morgen og kveld. Har sånn timeglass.
Det anbefales vel at foreldre hjelper med tannpuss til 10 år (tror jeg har lest det), så vi kommer vel til det. I dag fikk hun pusse på morgenen selv.

vi pusser ..trooor det er 3 minutter.  har en slik elektrisk tannkost som spiller musikk når man skal bytte til å pusse oppe7nede.

vi pusser, og kommer til å gjøre det lenge enda (de er 2 og 5 år)
om morningen pusser de selv.  fin måte å øve tenker vi.

kjenner mange som er sjokkert"  over at vi pusser. der sender de barnet på badet for å pusse selv.  de er rundt 6-7 år..

4åringen pusser vi vel i ca 2 minutter. Aldri tatt tia, men føler vi gjør det nok :)
2åringen pusser vi tenna på så lenge vi klarer. Ho er en makk og hater å pusse ;)

Pusser helt til hu blir klikk og vill :-S
Noe som sikkert bare er ett minutt :'(  Prøver å pusse lenger, men ikke lett når hu snurper igjen munnen og setter tunga i veien

Prøver å få til to minutt slik som er anbefalt.

Pussar begge ungane enno (fire og seks år) og kjem til å fortsette med det. Om morgonen får dei pusse sjølv, og så pussar vi raskt over når dei er ferdige. Om kvelden er det omvendt.

Siste tannbørsten eldste fikk her har timeglass med.

Står det skal bruke 2 minutt, men tar 1,5 minutt. Så vi snur det og pusser så lenge...

Pusser så lenge han tillater det. Han er bare 14mnd gammel og forstår ikke helt dette med tannpuss ennå så vi er nok under 1minutt. Men det er bedre enn ingenting

Som flere, morgenen pusser han selv, kveld pusser jeg. Men tiden varierer prøver å bruke sang/ timeglasset som motivasjon men enkelte dager er den munnen SÅ stengt.. :/ Sliter virkelig på dette punktet... 

Jeg ser ikke på klokka akkurat, men prøver å pusse såpass at jeg får tatt på alle de tilgjengelige kantene av alle tennene, så godt det lar seg gjøre. Det varierer jo, er hun veldig vrang så blir det kortere, men er hun flink så pusser jeg mer grundig. 

Tenker forresten på om vi skal prøve med litt tanntråd snart, nå som det finnes sånne kjekke tanntrådholdere... Går jo ann å teste litt iallefall. Gjør dere andre det på så små barn? Sofie blir 3 i februar. 

Pusser i 2-3 minutter.
Det hender hun får puse først, også pusser jeg over etterpå, men som regel er det jeg som pusser.

pusser ca 2 min er den stunden melodien i tannbørsten er på

Tannlegen anbefalte at en pusset tennene til barne var rundt 10 år.Så her pusser de litt selv så tar jeg å pusser etterpå for å være sikker på at det er gjort ordentli

et par minutter
hørt at unger skal ha hjelp tom 10 år... jeg tror jeg begynte å pusse helt selv når jeg var 7, hvertfall noen av gangene...

Pusser 1,5-2 minutter.
Vi tar hovedpussen mens han selv får ha en elektrisk. Da kjøper vi oss litt tid :-)

Legokloss skrev:
Pusser så lenge han tillater det. Han er bare 14mnd gammel og forstår ikke helt dette med tannpuss ennå så vi er nok under 1minutt. Men det er bedre enn ingenting

Samme her

Tannlegen sier man skal pusse tennene dems til de er 10 år.Dattern vår fikk sånn timeglass i tannbørsten sin og det er stas, så der pusser jeg 1, 5 min ca også får hun pusse litt eller så fullfører jeg det hele. ca 2 min. ikke alltid det blir så lenge heller.

minstemann blir ikke like lenge, nærmere ett min tenker jeg.

jenten min på 2 år pusser jeg tennene på i rundt 1-2 minutter. Faktisk ikke hørt om den 2 minutters greien jeg :O Hun er veldig glad i å pusse tennene sine, men ikke fult så glad i at jeg gjør det for henne.

Min 21 mnd gamle sønn klikker i vinkel i det han ser tannkosten:P Så der tar det ca 5min, utan at noko av tida er god pussetid ein gong.... :P :P

Back
Topp