Hvor lenge prøvde dere?

PrøveLykken

Liker dette forumet
Hvor lenge prøvde dere å bli gravide før det klaffet? :-) og hvordan prevansjon gikk dere på?

Jeg sluttet på P-sprøta oktober 2011 og fikk regelmessig mens fra mai 2012, da begynte vi å prøve. Var da på 8 mnd når vi fikk det til :-)
og er idag 12+1 <3

Gjekk på p-piller til Desember 2011, så hadde vi 11 pp utten hell og så fekk vi hjelp av sjukehuset, begynte på pergo i pp 12 og klaffa i pp 13 :) Endelig! :D

Så merkelig at du kan føle det på deg liksom! hehe, høres så kosligt ut :)

Ja, jeg gikk og sa det til samboeren hele tiden at nå har vi klart det! Jeg kjenner det på hele meg. Og han bare "jaja, dette har du sagt før" han ville helst ikke tru på meg før jeg hadde en test å vise, for han var nesten mer ivrig på å få sett til enn meg (hvis det går) så sa jeg at jeg skulle ta test i morgen, og hvis den var positiv skulle jeg vekke han hoppende i senga.
Dagen etter kom og han vekte meg tidlig og spurte om jeg hadde testa. Jeg hadde jo ikke våknet enda, så svarte nei. Og da fikk jeg beskjed om å gjøre det med en gang :) jeg gjorde som han sa, og ikke lenge etterpå kom jeg hoppende i senga med en test <3 lykke !

Ja, jeg gikk og sa det til samboeren hele tiden at nå har vi klart det! Jeg kjenner det på hele meg. Og han bare "jaja, dette har du sagt før" han ville helst ikke tru på meg før jeg hadde en test å vise, for han var nesten mer ivrig på å få sett til enn meg (hvis det går) så sa jeg at jeg skulle ta test i morgen, og hvis den var positiv skulle jeg vekke han hoppende i senga.
Dagen etter kom og han vekte meg tidlig og spurte om jeg hadde testa. Jeg hadde jo ikke våknet enda, så svarte nei. Og da fikk jeg beskjed om å gjøre det med en gang :) jeg gjorde som han sa, og ikke lenge etterpå kom jeg hoppende i senga med en test <3 lykke !

Så kjekt :D hehe
Her begynte eg og teste etter el, og reagerte på at el testen var positiv i 8 dagar! Så tok eg en test og det kom ikkje noke strek med en gang så eg tok med meg testen i stova og satte meg, etter 1-2 minutta var de pluteslig 2 streka, så eg sa berre: emm, du, sjå!
Glømmer aldri blikke han då han såg dei to strekane! :D Det berre lyste opp med det største smilet eg har sett på han :D
Det er kjekt når mannfolka og er litt "gira" som oss på sånt ^_^

Så kjekt :D hehe
Her begynte eg og teste etter el, og reagerte på at el testen var positiv i 8 dagar! Så tok eg en test og det kom ikkje noke strek med en gang så eg tok med meg testen i stova og satte meg, etter 1-2 minutta var de pluteslig 2 streka, så eg sa berre: emm, du, sjå!
Glømmer aldri blikke han då han såg dei to strekane! :D Det berre lyste opp med det største smilet eg har sett på han :D
Det er kjekt når mannfolka og er litt "gira" som oss på sånt ^_^

jaa, det er såå koselig :D

Første gang fikk vi det til på første pp, (ente med ma)
Andre gang (husker ikke helt) men ca 5/6 pp (ente med sa)
Prøvet av og på i ett år. (ble lei av skuffelsen og tok noen pauser)
og det klaffet den siste pp (etter det ville jeg ha gått til lege for hjelp)

Jeg gikk på p-piller. Sluttet med det i juni 2012 og gikk over på kondomer for at syklusen skulle stabilisere seg. Men ville vente til etter bryllupet som var i september med å prøve. Fikk det til på 3 pp. :)

Tok ut p-stav midten av nov 12 og ble gravid rundt julaften:p 1,5månd.. så gikk veldig fort uten serlig "prøving" er nå 13 uker:) føler meg kjempe heldig og glad for at det klaffet så fort:) og glad for at alt hittil går bra:)

Vi hadde 2 pp:-)

Jeg tok ut hormonspiralen 13. november, og 7 uker etterpå kom jeg på at jeg fortsatt ikke hadde fått mensen, men trodde det var vanlig at det tok litt tid før ting stabiliserte seg rett etterpå. Tok likevel en test, og den lyste "positiv" med en gang :) Vi klarte det altså før vi egentlig hadde begynt å prøve

Back
Topp