Hvor lenge nattammet dere?

Vesla er 8mnd og 23 dager, vi samsover med fri bar, men har registrert at hu fortsatt spiser 1-3 ganger om natta [emoji173]
 
Gjorde det til 15 måneder, tror jeg med andremann... eller var det 13 måneder?

Første fikk flaske til hun var 9-10 måneder. Da sluttet hun selv med nattmat.

Helsesøster maste begge gangene om at det ikke var nødvendig etter 8 måneder og blablabla, men jeg gjorde som jeg ville. Andremann er veldig kosete og finner fremdeles mye trøst, trygghet og kos hos puppen. Nå er han 2,5 år. Putter gjerne hånda nedi bhen min når jeg tar han opp for å trøste, bare for å holde rundt brystet. Ammer han innimellom, og ja, jeg har fortsatt melk. Kommer hver morgen inn til meg, om han ikke har kommet i løpet av natten, og får pupp. Veldig grei måte for meg å få en ekstra halvtime i senga.
Hihi, så morsomt å høre om andre kosegriser. Min på 2 år og 9 mnd ammes fortsatt en gang i uka, men spør omtrent hver eneste morgen om å få "kose pupp", og da ligger han gjerne oppå puppen med brystvorta i øret og slapper av :D

Har alltid bare delammet, men nattammet til han var halvannet år, da hadde han selv lyst til å sove hele natta.
 
Hihi, så morsomt å høre om andre kosegriser. Min på 2 år og 9 mnd ammes fortsatt en gang i uka, men spør omtrent hver eneste morgen om å få "kose pupp", og da ligger han gjerne oppå puppen med brystvorta i øret og slapper av :D

Har alltid bare delammet, men nattammet til han var halvannet år, da hadde han selv lyst til å sove hele natta.

Hehe, så koselig! :D
 
Mini er 8,5 mnd, og vil fremdeles ha mat et par ganger om natten. Jeg for min del vil gjerne ha en hel natts søvn snart...

Dere som har svart, nattammer dere hver natt?

Har du ikke hatt en hel natts søvn på 8,5 måneder? Jeg føler med deg!

Jenta mi har vel sovet drøyt 9 timer i strekk om natten på det lengste (Litt over 10 timer mellom måltidene), og da vekket jeg henne når jeg våknet. Nå for tiden får jeg sovet hele natten kanskje hver 3. eller hver 4 natt. Det er derfor jeg har lurt på om hun ikke har like stort behovet for å spise om nettene. Men skjønner ut i fra svarene at det ikke er vanlig at babyen slutter med nattamming så tidlig.

Ja jeg har alltid nattammet hver natt jeg ammet på natten. Når de sluttet så sluttet de.

Eldste begynte å sove natten igjennom ved 10 mnd og da ble det slutt på nattammingen. Etter et par måneder begynte han å våkne for smokk og gjorde det i 3-4 mnd, men prøvde aldri å legge han til, for hadde jo sluttet. Da han fikk smokken sovnet han igjen med en gang. Når han endelig skjønte at han kunne finne smokken selv i smokkesnora foran på pysjen, Ah endelig liksom! [emoji16]

Yngste ble ammet til hun var 23 mnd. Siste ukene merket jeg noen ganger at hun ikke var ordentlig sulten, men bare drakk litt og sovnet. Så når hun etter en sykdomsperiode spiste veldig bra på dagtid tenkte jeg at nå var jeg trygg på at hun ikke var sulten. Så da ga jeg en god klem og la henne ned igjen og gikk ut, så sovnet hun (etter et-tre par gråtehyl). Våknet fremdeles litt på natten i noen måneder og trengte at jeg sa jeg var der. Tror kanskje jeg ammet et par ganger når hun var syk og ikke spiste fast føde. Men "startet" aldri med nattamming igjen.

Så det tok 10 mnd før jeg sov en hel natt for første gang ned eldste. Og 2 år med yngste. Yngste ble ammet 3-5 ganger ila natten før hun sluttet. Det er nå 1,5 år siden og jeg sover sjelden hele natten i strekk fremdeles. Noen ganger pga at hun gråter, men som oftest fordi gubben snorker...
husker den gangen jeg la meg på kvelden og ikke husket noe mer før jeg våknet neste morgen [emoji54]
 
Mellomste fikk på natta til han avvendte seg selv, ni måneder gammel. Minsten på seksten mnd ammes enda. Hun dier fortsatt på natta en sjelden gang (én til tre ganger), frem til hun var ca ett år diet hun ca annenhver-hver tredje time natta gjennom.

Det var mest for kosens skyld, i tillegg til at hun har stille refluks og ammingen lindret plagene.
 
Sluttet når han var 8-9 mnd. Ingen fasit på dette, dette må dere kjenne på selv :)
 
Back
Topp