Hvor lenge mellom duppene til babyene?

Ønskemamma87

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Vi har skjønt at lillegutt er klar for en ny dupp når han har vært våken i 1,5 til 2 timer. Da begynner han å bli trøtt og det er bare å legge han. Og helst før han blir for trøtt, ellers blir han illsint når vi kler på for trilling. Problemet er er at han kun sover i vogna i yttergangen vår der det er litt kjøligere. Jeg vil gjerne ha han inne når det begynner å bli mørkt ute,men han våkner etter kort tid igjen... tips?

:)
 
Jeg liker heller ikke ar babyen ligger ute når det blir mørkt, så vi og bruker yttergangen og lukker døra inn til oss så han får litt fred. Det fungerer som regel greit :) Ellers så sover han i sofaen i baby-nestet sitt enn så lenge (han har snart vokst ut av det da!)
Når det gjelder lengde mellom duppene er det omtrent 1,5 til 2,5 timer mellom, og da går tiden til spising, bleieskift og samspill :)
 
Mellom 1,5 til 2,5 timer våkentid her også. Sover inne i vogna hvis vi ikke går tur. Han liker ikke når det blir mørkt f.eks i bilen eller å trille i mørket.
 
1-1,5 time. Jeg setter vognbagen ut på balkongen etter trilletur, men har tenkt på om dette kan få henne til å tro det er natta når det blir så tidlig møtkt ute? Så jeg har satt vognbagen på et lite gjesterom og åpnet vinduet der så det blir kaldt og jeg slipper å kle av henne etter trilletur.
 
Min gutt er også våken i 1,5-2 timer av gangen, men utover kvelden tar han seg bare en powernap på fanget mitt før det er tid for å sove på natten. Jeg lar han sove ute på trappa selv om det er mørk vinter ute, der sover han aller best! Sover i vogna 1-2 ganger om dagen. Vi har også en vugge i stua som han pleier å sove i etter første amming, stell og morgenlek, og før første vogntur :) Da får han lov til å sove på magen siden jeg følger med, og da våkner han ikke så fort som når jeg legger han fra meg på rygg i vugge/seng.
 
Back
Topp