hvor lenge man blir på sykehuset???

kkika

Blir kjent med forumet
Hei..
jeg bare lurer på hvor lenge man blir på sykehuset hvis alt går fint under fødselsen??

jeg vet at i noen andre land man vanligvis blir 3 dager, men har hørt at i norge man overnatter bare 1 natt???

er det noen som vet det???

Hei Kkika

Så vidt jeg har forstått ligger man i 3 dager ved vanlig fødsel. Føder man på fødeloft, ABC avdeling el.l er det som regel et tilbud som kun inkluderer en overnatting. Ved komplikasjoner og/eller keisersnitt tror jeg det er vanlig å ligge i 5 dager.

Ved begge fødslene jeg har hatt har jeg vært på sykehuset i 2 dager.

med min første lå jeg 4 dager men med de to andre var det tre...tre gode dager med hjelp og litt tid og komme seg på....det er nok det som er vanlig viss alt er normalt, men jeg vet at mann kan dra hjem tidligere viss mann ønsker det og at alt er som det skal...kansje ikke førstegangsfødene?vet ikke...nyt de dager man får[:)]og drikk masse havregrynsuppe for det er godt for melkeproduksjonen...

På sykehusene har man tilbud om 3 dagers overnatting...
Med førstefødte ble vi i 2 1/2 døgn,og med andemann så var vi på sykehuset i underkant av ett døgn! Ville hjem til vante omgivelser...
Så er jo litt opp til deg selv,kan jo fort bli kjedelig på sykehuset.
Så om ungen er frisk og fin,og du er i form nok så kan man reise hjem![;)]

Gjennomsnittlig liggetid på Tønsberg er fire dager. Førstegangsfødende blir anbefalt å være der i fire dager, men man kan dra når man vil. Jeg lå i seks dager, men jeg hadde problemer med ammingen og fikk god hjelp der. Det var heller ikke trangt om plassen, derfor fikk jeg lov til å ligge lenger enn de fire dagene. Det er vel vanlig at man drar tidligere hjem med andremann tror jeg.

Hei kkika.
Jeg lå 3 dager, men skulle vært der fire. Ville hjem etter 3 dager så de sa det var greit. Trodde alle førstegangsfødende lå 3 eller 4 dager jeg da.

Jeg lå tre dager og fytti grisen hvor kjedelig det var på sykehuset.
Men hadde tilbudet om å bli der 4 dager.
Vet bare at med min neste fødsel at da skal jeg hjem samme dag.

jeg dro etter to dager. hadde det ikke vært for at gutten min kom litt tidlig hadde jeg dratt samme dag.
det er veldig kjedelig å være på sykehus.
på min første fødte var jeg i fem dager. det var kjedelig det[:D]

Takk for alle svarene... [:)]

heisann.

etter det jeg har fått med meg skal man vel helst være der i 4 dager, men tror det er veldig sjeldent folk er der så lenge. selv lå jg på sykehuset i en mnd.[&:] det var kjedelig det

tre til fire dager om det er en normal fødsel....
huske å benytte deg av alle muligheter du får der du skal være....
det kan være kjempe koselig om du ser det ni den positive siden...
men man må ikke være der så lenge de bestemmer du selv...men det er det beste i tilfelle det skulle være noe...

klem

heisann...

jeg var på sykehuset i 6 timer jeg føre jeg dro hjem...måtte brae vente på at barnelegen skulle komme å sjekke sønnen min føre jeg kunne dra hjem...er helt opp til deg selv om du syns du er frisk og rask nok til å dra hjem med en gang og om barnet er friskt da selvfølgelig...

I Oslo er det vanlig å få tilbud om 3 overnattinger i tillegg til den dagen du føder på.[:)]

heisann.
ja hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, så etter litt om og men ble det keisersnitt. å det kom ei lita jente 2000g og 44 cm. men alt gikk bra

Så godt å høre at alt gikk bra![:D]

Og jenta vokser og trives?

kiler i magen når jeg leser om dere som det har gått bra for,
og jeg gleder megmer og mer til den lille blir født[:)]

hei.
ja skal si de vokser. på 5 mnd kontrollen veide hun 8 kg og var 64.5 cm lang. hun har blitt en stor og rund plugg. smiler og ler dagen lang. så detta er morsomt...

Så godt å høre alt gikk bra da!
Hvilken uke ble hun forløst i?
Og barn vokser fort ja...
Nesten skremmende.[&:]

Jeg lå 4 dager på sykehuset, men hadde tilbud om 5 fordi jenta ble vakumforløst, og så hadde jeg problemer med amminga.

Back
Topp