Hvor lenge må vi prøve før ivf?

Strikkefrøken

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2025
Hei! Håper noen kan hjelpe oss litt. Vi har prøvd i over to år på å få barn nå. Det første året hadde jeg bare eggløsning 1 gang på et år før vi kom til gynekolog og fikk satt PCOS diagnose og startet på provera og letrozol. Ble gravid ganske fort etter jeg startet på dobbel dose letrozol (andre måned). Ble da gravid med tvillinger som vi mistet i uke 22 i september i fjor. Fikk tilbake mensen og startet opp igjen med letrozol i november og er nå i pp7 på letrozol uten noe positive tester og det ser dårlig ut denne syklusen også. Har prøvd ovitrelle uten effekt i 2 sykluser. Var hos Medicus for ca 2 uker siden på fertilitetsutredning i håp om å kunne starte med IVF i juni. Hverken medicus eller min gynekolog finner noe «grunn» til at vi ikke skal bli gravide, får bare høre at vi har veldig uflaks. Det virket på medicus at vi måtte prøve nesten et år før de var ville starte med noe ivf og ba oss bare ta kontakt i høst dersom det er tilfelle. Jeg begynner å bli ganske motløs og føler det ikke er noe hjelp å få. Min gynekolog skal henvise oss til ivf så fort jeg får tatt blodprøver i ny syklus da hun mener det ikke er mer å gjøre. Er det noe poeng i å feks kontakte hausken for å kanskje komme til tidligere der? Jeg vil jo ikke ivf men ser ikke at det skal gå uten hjelp med så mange forsøk nå.. Noen som har lignende erfaringer eller som har noen gode råde? Det gjelder Stavanger hvis det er av betydning.

Back
Topp