Hvor lenge må man vente før man kan prøve på nytt etter spontanabort?

Betty1234

Forelsket i forumet
Noen som vet? Jeg var 6 uker på vei og mistet på lørdagen. Da vi har vært prøvere i 5 år så ønsker jeg og komme i gang igjen så fort som mulig:rolleyes:
 
Noen som vet? Jeg var 6 uker på vei og mistet på lørdagen. Da vi har vært prøvere i 5 år så ønsker jeg og komme i gang igjen så fort som mulig:rolleyes:

Da vi prøvde på første ble jeg gravid med ivf etter 3 års prøving og det endte i SA i uke 5+noen dager, og 4 uker senere satt jeg med en positiv test i hånda. Ingen sa noe om at jeg burde vente en måned med prøving og egentlig så prøvde vi heller ikke da jeg ventet på mens for å starte nytt ivf-forsøk. Svangerskapet gikk helt fint ihvertfall :)
Men før dette så hadde jeg en MA i uke 9 og en tablettkur for å få det ut, og da fikk jeg beskjed om å vente minst en syklus før prøving, så tenker at så lenge du føler deg fin igjen og hcg er ute av kroppen så er det ingenting i veien for å bare starte prøvingen med en gang :) og sikkert lurt med eggløsningstester for syklusen etter en SA kan bli litt lang, hos meg var EL bare 2 dager forsinket :)
 
Vi prøvde i 1,5 år før jeg ble gravid første gang. Mistet i uke 5 eller 6 den 18.juni 2018. Ble gravid igjen 29.juni 2018, altså kun 11 dager etter! Er nå 17+5 uker og alt er bra med lille denne gangen. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde blitt gravid så fort med mindre kroppen var klar for det :) lykke til<3
 
Fikk beskjed om når jeg hadde sluttet å blø og var klar for det...
 
Back
Topp