hvor lenge må man være på sykehuset

*HoneyBunny*

Forelsket i forumet
når man skal befruktes ved hjelp av sæddonor? noen som vet? hører til UNN i Tromsø, men der snakket de om at det var kortere ventetid for å starte opp på Riksen. Tenker da på dersom det blir uthehnting av egg, og deretter innsetting.. Harskjønt det sånn at det ikke skjer samme dag, eller tar jeg feil nå? Må man være på sykehuset til man vet om forsøket har lyktes?
Grunnen til at jeg spør, er med tanke på fravær fra jobb.. Blir man sykemeldt under forsøkene, eller må man ta av egenmeldingen?

Litt mange spørsmål her kanskje, men nå begynner de i hvertfall å dukke opp! Tiligere visste jeg ikke engang hva jeg lurte på!!

vet ikke åssen det er med donor, men med vanlig så blir man sykemeldt den dagen det er uttak,den dagen etter og inntak, altså 3 dager.
så regner med at man er i jobb igjen da dagen etter innsetting.

Jeg kan nok ikke svare på det som angår behandlingen, for jeg venter selv på å få satt i gang ting der. Men jeg har snakket med sjefen min der jeg fortalte om det som skal skje og spurte om hvilke rettigheter jeg har. Han gav meg da 10 dagers permisjon med lønn. Dette kommer jo selvfølgelig uteom eventuelle sykemeldinger. Han gir meg dette, men regner da også med at jeg kommer på jobb om jeg ser at jeg kan være på jobb.
Har du snakket med en overordnet om din situasjon?

ORIGINAL: guria82

Jeg kan nok ikke svare på det som angår behandlingen, for jeg venter selv på å få satt i gang ting der. Men jeg har snakket med sjefen min der jeg fortalte om det som skal skje og spurte om hvilke rettigheter jeg har. Han gav meg da 10 dagers permisjon med lønn. Dette kommer jo selvfølgelig uteom eventuelle sykemeldinger. Han gir meg dette, men regner da også med at jeg kommer på jobb om jeg ser at jeg kan være på jobb.
Har du snakket med en overordnet om din situasjon?

Niks, å kommer ikke til å skje heller! Vi har ikke fortalt til noen hvilke planer vi har, og har ikke så veldig lyst til å gjøre det heller. Men jeg skal på sykehuset for lap, og da sa jeg til sjefen om at jeg skulle på sykehus, og da måtte jeg søke om permisjon, men vet ikke om det det blir perm med lønn..

Back
Topp