Hvor lenge må man jobbe

UngMammaTilSnart4Små

Elsker forumet
Novemberskattene 2014 <3
etter man har vært sykemeldt for å opparbeide seg en ny Sykemeldings periode som er på 1 år før man går over til AAP? Håper dere skjønner hva jeg mener :)

Du må ha jobbet i 26 uker uten å være sykemeldt for å opparbeide deg nye sykepengerettigheter..

Så hvis man har vært sykemeldt i en periode i svangerskapet og man ikke er frisk til pappan skal ta ut sin permisjon så man blir sykemeldt mens han har sin, blir de ukene man er sykemeldt da regnet sammen det man evt blir sykemeldt etter endt permisjon?

Litt kronglete forklart :S

UngMammaTilSnart4Små skrev:

Så hvis man har vært sykemeldt i en periode i svangerskapet og man ikke er frisk til pappan skal ta ut sin permisjon så man blir sykemeldt mens han har sin, blir de ukene man er sykemeldt da regnet sammen det man evt blir sykemeldt etter endt permisjon?

Litt kronglete forklart :S

Man opparbeider seg rett til ny sykepengeperiode mens man er i permisjon, så dersom du ikke er frisk nok til å begynne å jobbe når permisjonen din er over, kan du være sykemeldt i nye 52 uker :)

Ok :) men hvis far tar sine 10 uker midt i min permisjon og jeg er sykemeldt i den perioden, regner de med den sykemeldings perioden på 10 uker da når hele min permisjon er slutt? Eller har jeg 52 nye uker når permisjonen er slutt?

UngMammaTilSnart4Små skrev:
Ok :) men hvis far tar sine 10 uker midt i min permisjon og jeg er sykemeldt i den perioden, regner de med den sykemeldings perioden på 10 uker da når hele min permisjon er slutt? Eller har jeg 52 nye uker når permisjonen er slutt?

Da oppyller du ikke kravet om å være frisk i 26 uker på rad og du har dermed ikke nye 52 uker å være sykemeldt på etter permisjonen..

Back
Topp