Hvor lenge ligger babyen ved brystet?

Lykkeliten ;)

Gift med forumet
Jenta mi som er litt over en mnd gammel ligger ikke lengre enn 10 min, kansje 15 min ved brystet når hun blir ammet. Da vil hun ikke ha mer. Suger veldig ivrig og det skummer i munnviken. Jeg leser jo om de som ligger å suger i 30-60 min. Fikk jo helt angst da... Tenk om hun ikke får i seg nok?? Hun blir fort sulten igjen, spesielt om kvelden. Det pleier å gå mellom 1 og tre timer mellom hver amming. Litt lengre om natten.. Hva med deres babyer?

Takk for svar!! I begynnelsen var problemet at hun overspiste, hun fylte magen så mye opp at hun kastet opp alt.. hehe nå er d litt omvendt. Det kommer mye i bleia hver dag så det må jo være tegn på at hun får nok i seg..? gleder meg til seks ukers kontrollen, da får jeg ihvertfall svar på om hun legger nok på seg [:)]

Jeg har hørt at de "skal" ligge ca. 20 min. ved hvert bryst. Om de sovner ved det første brystet, kan man skifte bleie mellom og så gi det andre brystet.
Marcusen min drikker/ligger ved i alt fra 10 til over 20 min. Men over 20 min avslutter jeg. Da er det som regel bare sutting og ingen drikking.

gutten her ligger til brystet ihvertfall 30 min..gjerne opp til en time også..men jeg gir han pumpet melk også så kan være at han bare vil kose seg ved puppen...hehe[:)]men gutten vår sover på natta han så da vekker jeg han ikke for å gi han mat...[:D][:D]men han er uansett et lite matvrak..hihi[:)]

Min er også glad i spise![:D] Det er bra det!![:D]

Dukka mi ligger ca.ett kvarter ved hver pupp, da tømmer hun den ene og spiser seg ferdig mett på den andre og koser seg med den på slutten. [:)] 

Jenta mi ligger ved puppen i ca 20-25 minutter, hvis hun ikke slipper taket selv så tar jeg henne vekk. For da er hun ferdig med å spise, ligger bare å bruker meg som smokk... Det er vedlig sjelden hun spiser mer enn en pupp. Jeg prøver ofte å tilby hun den andre, men da bare brekker hun seg....

Back
Topp