hvor lenge lever sædcellene?

håper på skatt4

Glad i forumet
Hvor mange dager lever sædceller ettersex?

alt fra 5-10 dager[;)]

litt usikker, har hørt opp til 5dager...

Jeg har hørt opptil 5 dager[8|]

Minst 5 dager, og opptil 9 dager.
Jeg har selv klart å bli gravid med sex 6 dager før EL

de lever vel mest sannsynlig 1-2 dager, men kan leve opp til 6 dager..... hm, her har vi visst hørt mye forskjellig......

dette står på BV:

Mannens sæd kan overleve i opptil seks dager i kvinnens fruktbare sekret, men det er mest realistisk at den overlever i en til tre dager. Kvinnens egg kan overleve i opptil to døgn, men dør vanligvis i løpet av det første døgnet. Det er innenfor disse tidsrammene at unnfangelse er mulig, og sjansen er større dersom sæden allerede finnes i egglederen ved eggløsningen.

Altså..... mange synser mye her inne, man bør kanskje vite litt om det man svarer på??? [8|]

ORIGINAL: mammamoren

dette står på BV:

Mannens sæd kan overleve i opptil seks dager i kvinnens fruktbare sekret, men det er mest realistisk at den overlever i en til tre dager. Kvinnens egg kan overleve i opptil to døgn, men dør vanligvis i løpet av det første døgnet. Det er innenfor disse tidsrammene at unnfangelse er mulig, og sjansen er større dersom sæden allerede finnes i egglederen ved eggløsningen.

Altså..... mange synser mye her inne, man bør kanskje vite litt om det man svarer på??? [8|]

På nettdoktoren står det opp til 9 døgn [8|][8|]

da må nettdoktoren ta seg en bolle. hehe.... det er ekstremt lite realistisk, og kanskje skrivefeil??

da må nettdoktoren ta seg en bolle. hehe.... det er ekstremt lite realistisk, og kanskje skrivefeil??

Vel, jeg vet at jeg ble gravid med sex 6-7 dager før eggløsning [8|][8|][8|]

vet du at eggløsningne var akkurat da da? I så fall har du en mann med supersperm... ;) ultralydtermin trenger ikke stemme på dagen ,og opp til ses sies jo er mulig [:)]

vet du at eggløsningne var akkurat da da? I så fall har du en mann med supersperm... ;) ultralydtermin trenger ikke stemme på dagen ,og opp til ses sies jo er mulig [:)]

Hadde sex, så fikk mannen omgangssjuke, så fikk jeg omgangssjuke.
6 dager etter sex ble EL-testen positiv. Mine EL-tester er positive 2-3 dager, og som vi vet, EL-tester blir negative igjen når egget er sluppet. Jeg reiste bort, så det ble med den ene gangen det syklusen. Meget overraskende fikk jeg svak positiv (som ble sterkere over de neste dagene) G-test 2 uker senere...

vel, a oss konkludere med at du har en mann med unormalt bra sperm. [;)] uansett er ikke det det vanligste. det vanligste er mellom 1-3 dager.... men opp til 6, så da har du en bra babymaker hjemme. [;)]

Back
Topp