Hvor lenge lar dere babyen sove på natta?

Babykos<3

Forelsket i forumet
Lar dere dem bare sove helt til de våkner og gir utrykk for sult, selv om det tar 6-8 timer, eller vekker dere dem? Er så usikker her, føler jeg må vekke henne og tilby mat når det går mange timer.

På sykehuset spurte jeg barnepleier når snuppa hadde sovet ca 6 timer uten å få mat om jeg burde vekke henne, og da sa hun at jeg bare kunne vente til hun våknet selv, for da kom hun til å spise så mye bedre! Dette forutsetter selvfølgelig at barnet hadde ok fødselsvekt! :-)

Lar han sove til han vokner av seg selv :) somregel gjør han det også til hvert måltid :-)

Vekker ikke, spurte på barsel om jeg burde vekke...men det trengte jeg ikke så lenge han spiste godt på dagen.
Lillebror har hatt flere netter med lange soveøkter, 6-8timer. Men de nettene har han spist ekstra mye på kvelden;)

Her sover han ikke om natta.... men kommer ikke til å vekke han,når han får inn nattesøvnen. Så lenge ungene vokser og legger på seg så trenger man ikke vekke dem:-)

Jeg har ikke direkte vekt henne, men når hun hadde sovet i nesten 5t hadde jeg brystspreng og det bare rant ut av brystet mitt. Hun kunne virke litt våken. Da jeg tok henne opp til meg var hu lys våken og sulten. Men lar som regel hu sove så lenge hu vil:-)

Vekker han aldri. Sover i senga vår han, så han forsyner seg selv når han er sulten. Selvbetjening her i gården :) Ikke alltid jeg husker at jeg har gitt han mat engang :P

Han her våkner selv. Men han tror også det er litt dag på natta, for han synes vist det er meget festlig å være lys våken fra tolv im natta og utover! Jeg ig sambo blir jo helt zoombi på dagtid!

Eg måtte vekka han kvar 3. Time i begynnelsen, men det var fordi han var prematur. Med ein gang me såg at han la godt på seg fekk eg beskjed om vi kunne vente til han vokna sjølv. Som regel er ikkje det stort meir enn 3.kvar time likevell, men har hatt eit par netter med 6 timar søvn :)

Ikke vekkebehov her iallefall..han våkner og vil ha mat nesten til faste tider- 24,03 og 06 samt 09.30 om vi velger å sove litt til og det gjør vi jo:)

Back
Topp