Hvor lenge lå du på barsel etter fødselen?

  • Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet
Vi var innlagt på sykehuset i 6 dager. 3 dager på avdelingen som jeg fødte på og 3 dager på føde normalenheten. Felix lå 5 dager på nyfødt intensiv.
 
Jeg lå der i fire netter, veldig glad for det etter ks og siden mini hadde litt gulsot +at han drev å kastet opp fostervann. Godt å ha den tryggheten:)
 
1,5 døgn :) Da var vi klare for å dra hjem til storebror :)
 
1,5 døgn her :) syns det var lenge nok ;)
 
Vi var på sykehuset i 6 netter. Jeg lå 1 natt på barsel, og deretter 1 natt i et pårørende-rom, og til slutt fikk jeg flytte over på nyfødt-avdelingen hvor jenta mi lå.
 
3 netter og det syntes jeg var passe :) Hjemme stod ting litt på ende, så det var greit for mannen min å få litt tid til å ordne ting og tang. I tillegg syntes jeg det var herlig å slippe å tenke på noe praktisk hjemme og få litt fred og ro de første dagene, da det blir litt mas med to storesøsken hengende over seg ;) Jeg nøt også luksusen det er å bare møte opp til måltidene uten å måtte planlegge noe selv :)
 
Vi lå i 3 netter på barselhotellet. Det var helt passe. Deilig og avslappende :) og fikk ha full fokus på å bli kjent med det lille nurket og ro til å få i gang ammingen. Hjemme så vet jeg at jeg hadde styrt med klesvask, rydding og ikke minst sengetøys skift. Jeg svettet jo ut sengetøyet hver natt på barsel!!! :O herlig å slippe å tenke på sånne ting rett etter fødsel. Og så fikk far og storebror være der så mye og lenge de ville. Men etter 3 dager var det herlig å komme hjem også :)
 
1,5 døgn :)
 
Fødte natt til onsdag, reiste hjem fredag :) Godt å ha noen dager for seg selv.
 
1 natt på barsel 1 og 3 netter på barsel 2, KK i Bergen :) Hadde planlagt KS.
 
1,5 døgn :) akkurat passe for oss :)
 
3 netter, da slapp vi å reise tilbake for legeundersøkelsen! Har lang reisevei og følte det var unødvendig for den lille :)
 
5 døgn pga gulsot og over 10% vektnedgang
 
4 netter. Pga lav fødselsvekt + at jeg mistet mye blod lå vi på barselavdelingen, ikke barselhotellet.
 
1 døgn.mer enn nok når det var ingen problemer. Hverken med meg eller lillegutt, pluss at eg var en dreven ammer fra før.
 
Back
Topp