Hvor lenge kan vaffelrøre stå i kjøleskap?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jentungen har bursdag i morgen, og ønsker seg vafler istedenfor kake.
Kan jeg lage vaffelrøren i kveld, la den stå i kjøleskapet og steke i morgen?

Jepp :) ett tips er å ta den på brusflaske som du kan riste opp og bare helle ut i vaffeljernet :)

Vaffelrøre kan vell egentlig stå i flere dager uten problem.

Jeg stekte krumkaker torsdag i forrige uke, men ble ikke ferdig, så jeg måtte sette den i kjøleskapet. Googlet og stod at slike rører gjerne kunne stå 3-4 dager uten problemer.
Den luktet godt, så fin ut etter opprøring og den smakte godt, så fikk stekt opp resten på søndagen :p

Den kan stå i opptil en uke. Det samme gjelder de fleste rører. Det gjelder forøvrig også gjærdeig så lenge det står kaldt

Må bare røres opp for den skiller seg litt. Men ikke noe problem. Den kan stå så lenge som eggene, knust, og melka ville tålt det tenker jeg. Så noen dager går finfint.

Min mormor hadde alltid vaffelrøre i kjøleskapet når noen kom på besøk.

Den kan stå i opptil en uke. Det samme gjelder de fleste rører. Det gjelder forøvrig også gjærdeig så lenge det står kaldt

Finnes jo deig som lever i flere år. Surdeig blir jo bare bedre å bedre med årene. Men de har jo ikke egg da. For er vell eggene som blir dårlig først...

Må bare røres opp for den skiller seg litt. Men ikke noe problem. Den kan stå så lenge som eggene, knust, og melka ville tålt det tenker jeg. Så noen dager går finfint.

Min mormor hadde alltid vaffelrøre i kjøleskapet når noen kom på besøk.

Noen bruker jo tilogmed gammel melk i vaffel, så er vell eggene som gjør at den kan blir først gammel...

Det er gjerne eggene ja.

Finnes jo deig som lever i flere år. Surdeig blir jo bare bedre å bedre med årene. Men de har jo ikke egg da. For er vell eggene som blir dårlig først...

Noen bruker jo tilogmed gammel melk i vaffel, så er vell eggene som gjør at den kan blir først gammel...

surdeig er ikke gjær deg. Surdeig går aldri ut på dato. Ja det er eggene som blir dårlig først, men de tåler fint en uke i kjøleskapet

Back
Topp