Hvor lenge kan man gi paracet?

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Ludvik har hatt så høy feber di siste dagene, han har da fått paracet max ett par ganger om dagen. Dette er siden lørdag.

Han har ikke feber lenger, men han har så utrolig vondt i tennene sine, ser det såvidt har kommet to oppe, og ser ut som det er  fire stk på vei nede[&o]

Det er jo ikke rart alt kommer samtidig når han er så sent ute, har jo bare tre tenner fra før..

Så har gitt han en paracet nå, men kan jo ikke holde på med det hele tiden heller..

Gir kun paracet ved feber over 39grader..
Les på pakkningsvedlegget..

Ville ikke gitt noe for at tennene er på vei..

Jeg ville selvsagt gitt paracet for smerter også. Du hadde nok selv tatt smertestillende hvis du hadde vondt.
Det er ikke bare febernedsettende, men også smertestillende.

For å minske det litt kan du jo gi når du ser det trengs, + på natt.

ORIGINAL: heidå

Ikke hvis ungen din hadde grått fra han stod opp om morran til han la seg om  kvelden og i tillegg vra våken opptil flere ganger på natta?

Ikke for min skyld jeg gjør dette, jeg klarer meg, men er jo ikke noe moro å se han har det så¨vondt[:(]

Nei, det er nok ikke farlig å gi vanlig dosering en liten periode når det trengs.

ORIGINAL: FF

Jeg ville selvsagt gitt paracet for smerter også. Du hadde nok selv tatt smertestillende hvis du hadde vondt.

Ja, man hadde jo det. Så han fikk en nå så nå har han endelig sovna så håper han får seg noen timer på øyet nå stakkars.

ORIGINAL: Ihne

Enig her.

For en periode er det ikke farlig å ta paracet jevnlig. Minstemann lå inne med rs-viruset og fikk fast paracet hver 6t hele den første uka.

Okei, takk forsvar[:)]

HVis han har like vondt i morra, så ringer jeg legen og hører hva hun sier, stakkars han kan jo ikke ha det slik noe særlig lenger nå..

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ORIGINAL: heidå

Ikke hvis ungen din hadde grått fra han stod opp om morran til han la seg om  kvelden og i tillegg vra våken opptil flere ganger på natta?

Ikke for min skyld jeg gjør dette, jeg klarer meg, men er jo ikke noe moro å se han har det så¨vondt[:(]

Okey..såpass ja! Trodde ikke det var så gale..beklager![8|]
Max en uke tror jeg.. Etter det ville jeg hørt med en lege!

Du kan jo også døyve det på andre måter på dagtid. Forsøk å gi is osv... Noen trenger varme, andre trenger kulde.

jeg ville gitt hver fjerde time. feber kan fort skyte i været på sånne små. har selv opplevd feberkrampe. og det er ikke gøy. derfor gir jeg heller en for mye en å risikere kramper.

Du kan jo også døyve det på andre måter på dagtid. Forsøk å gi is osv... Noen trenger varme, andre trenger kulde.

Han vil ikke ha noe særlig, men får i han litt kald youghurt og kiwi så han får iallefall litt næring[:)]
Bruker selvfølgelig også dentinox, det har hjulpet tidligere, men nå trur jeg det er litt for mange på en gang...

ORIGINAL: anne84mod

jeg ville gitt hver fjerde time. feber kan fort skyte i været på sånne små. har selv opplevd feberkrampe. og det er ikke gøy. derfor gir jeg heller en for mye en å risikere kramper.

Feberen er borte, er bare tennene igjen som må opp nå[:)]

Enig!

ORIGINAL: Tøsa

Nei, det er nok ikke farlig å gi vanlig dosering en liten periode når det trengs.

nei det er det nok ikke...
men har du prøvd andre ting da? som dentinox (ikke at det hjelper så sinnsykt mye da, men....)
eller bare gi han noe å bite i på dagtid... så gi han paracet før han skal legge seg?
her får han brødskalk.... det hjelper utrolig mye mot tannplagene.

Alt du nevner har jeg prøvd, og alt har funket på de tre andre tennene han har fått, men da kom det jo bare en av gangen, så da var det sikkert ikke så ille.
Nå bare hyler uansett hva jeg gjør nesten=(   (det er selvfølgelig ikke like ille hele tiden, men det er jaggu ikke langt unna.

men har du prøvd andre ting da? som dentinox (ikke at det hjelper så sinnsykt mye da, men....)
eller bare gi han noe å bite i på dagtid... så gi han paracet før han skal legge seg?

Alt du nevner har jeg prøvd, og alt har funket på de tre andre tennene han har fått, men da kom det jo bare en av gangen, så da var det sikkert ikke så ille.
Nå bare hyler uansett hva jeg gjør nesten=(   (det er selvfølgelig ikke like ille hele tiden, men det er jaggu ikke langt unna.

Når det er såpass ille, og alt annet er prøvd hadde jeg ikke tvilt et sekund på å gi han paracet.
Og det skader jo ikke å ta en tlf i morgen om det er like ille, bare for å forsikre seg om at det går greit [:)]
Kan hende de spretter ut hvert øyeblikk og at det er derfor det er så jævlig vondt!

Man kan gi paracet inntill 4 ganger i døgnet for en periode.
Jeg gav paracet når snuppa plagdes med tennene.

Gir du riktig styrke? Mange gir for lav styrke på parceten.
Viktig å veie barnet og gi paracet etter antall kg barnet er.

ORIGINAL: jas

Når det er såpass ille, og alt annet er prøvd hadde jeg ikke tvilt et sekund på å gi han paracet.
Og det skader jo ikke å ta en tlf i morgen om det er like ille, bare for å forsikre seg om at det går greit [:)]
Kan hende de spretter ut hvert øyeblikk og at det er derfor det er så jævlig vondt!

Det er faktisk så ille, stakkars gutten min det er så vondt å se på ham.
Håper virkelig de spretter ut fortere enn svint for sånn her kan vi ikke ha det stort lenger[&o]

Godt å høre det er flere som tyr til paracet[:)]  SKal ringe legen i morra og høre hvis det ikke er bedre.

PS: Huske å gi masse å drikke.... omså saft...

sånne små dem blir fort dehydret å det kan være farlig... gøy feber i mer enn 3 dager skal lege kontaktes....

Back
Topp