Hvor lenge kan man bruke maxicosi?

*Maimamma*

Glad i forumet
Vi har lånt den ene maxicosi'n av noen venner som får baby i begynnelsen av april. Er mine vokst ut av den innen det? Husker ikke hvor lenge man kunne ha den jeg?

Maxicosi cabriofix går til 13 kg, men de fleste babyer er nok for store i kroppen før de når 13 kg. Gutten vår er ca 9,5 kg og 72cm eller mer, og vi har akkurat byttet. Vi kunne kanskje hatt det en stund til. Noen sier skulderselene skal være festet over skuldrene og ikke bak, mens andre sier at ørene ikke skal ha passert toppen av setet. Jeg er ikke sikker på hva som gjelder maxi cosien.

13 kg som regel ja....vi bytta før jul vi...og han er 10 kg og 75 cm nå.....

men jentene dine er kanskje bare små enda de...[:)]

Vekten skal ikke overskrides, skulderbeltene skal være på samme høyde eller høyere enn skuldrene og ørene skal ikke stikke over kanten. Hvis alt dette er ok, kan dere bruke setet fortsatt.
Vi hadde lånt bilstol som måtte leveres tilbake da mini var 5 mnd, han sitter nå i akta graco cosmic comfort s.

Vi hadde d setet. Byttet på julaften. Da var de 9,5 mnd.
som sgt over skal de ikke være over 13kg og selen skal ikke ligge under skulderhøyde.
Vi byttet til maxicosi priorifix. Et kjempe godt sete som e utrolig lett å hanskes med. Absolutt an annbefaling til tvillingfamilier[:)] D festes med isofox, men tror de har d samme setet uten isofix og da heter d bare priori..mener eg..Begge disse e fremovervendt,  men å ha bakover vendt e ikke aktuelt for oss ettersom ett av setene må stå bak fører setet..

Back
Topp