Hvor lenge kan en gutt bruke ei slik seng?

snuppa80

Forumet er livet
Lurer på å bytte ut senga til eldstemann, han har nå uttreksseng, og ønsker seg slik høy seng. Men hvor lenge kommer han til å bruke den da? Ser for meg at slik seng er skikkelig UT når han blir 10 år eller noe... Og joda, han kan sikkert få ny da også, men ei slik seng koster fort 5500 kr, og jeg synes det er litt mye jeg da[&:] Han har et lite rom og trenger oppbevaring til leker osv, så plassen under hadde vært luksus![:)]

Men hvor lenge er det realistisk at han bruker den da? Hva tror dere??

Kan ikke bare sage av beina når den blir umoderne da?

Huska jeg vi gjor med mi[:D][:D]

Jeg (som har fire unger mellom 9 og 13 år) tror han kan bruke den der lenge etter han fyller 10 år altså!
Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe en sånn til en av dem hvis det hadde vært hensiktsmessig...

Nå har alle våre veldig store rom, så den eneste som har seng "i høyden" er gutten på 11 år som sover helt oppunder taket i Tromsø loftseng fra Ikea, med en 2-seter sovesofa under.

Dessuten så tror jeg ikke sånne senger er så vanskelige å få solgt brukt heller, hvis dere finner ut at den er "ut" før han fyller 10[;)]

Husker jeg hadde ei venninne som hadde slik høy seng, og hu HATA den som pesten da hu var 12 år... Derfor jeg lurer[;)] men da spørs det om ikke tassen (og pappan) får det som han vil da[;)] Jeg synes jo senga er veldig fin, og har tenkt tanken på å sage beina hvis krise[8D]

Du burde ta deg en titt på finn før du kjøper seng. Vi kjøpte seng til guttungen her i huset og betalte 200 kroner for den. Ser ikke på den at den er brukt en gang[:)]

du får de rimeligere enn 5000 kroner altså.. [:D]  jeg kikka litt rundt for å finne en til tobias, og den dyreste jeg fant var den fra disneyserien til skeidar (5500).. og så bohus til 4000 (cama heter den)
Møbelringen har en serie som heter hovden - 5000 inkl skrivebord og ekstra kommode (2999 for bare seng) - til disse får du også ulike forheng, pirat med tårn, sklie...

Vi skal ha den det er bilde av, har bestemt oss nå[;)] Den koster 3999, pluss bunn og madrass. Da er man ikke langt unna 5000, mest sannsynlig OVER 5000 kr. Men han skal nå få den da[&:] Maser om seng hver eneste dag, og gleder meg til han får den, og ser fjeset hans[:D] Tenk hvor mye penger jeg hadde hatt om jeg ikke hadde barn...[:D]

ORIGINAL: Nugatti

Du burde ta deg en titt på finn før du kjøper seng. Vi kjøpte seng til guttungen her i huset og betalte 200 kroner for den. Ser ikke på den at den er brukt en gang[:)]

Samme her - hadde ALDRIII betalt så mye for en seng[:o]

Jeg hadde køyeseng som barn. Og det beste som skjedde var da jeg fikk vanlig seng...tror jeg da gikk i 5 eller 6 klasse..Da var det ikke kult lenger, og jeg hadde jo stort nok rom til å kunne ha vanlig seng...Men med slike senger kan man utnytte romplassen bedre dersom rommet er lite ved å lage til en leksepult under sengen f.eks

ORIGINAL: snuppa80

Vi skal ha den det er bilde av, har bestemt oss nå[;)] Den koster 3999, pluss bunn og madrass. Da er man ikke langt unna 5000, mest sannsynlig OVER 5000 kr. Men han skal nå få den da[&:] Maser om seng hver eneste dag, og gleder meg til han får den, og ser fjeset hans[:D] Tenk hvor mye penger jeg hadde hatt om jeg ikke hadde barn...[:D]

Hadde definitivt gått for den jeg og om det skulle blitt en sånn seng..
Når vi kan bruke 10.000 ++ på seng til oss, så syns jeg ikke 5000 er så galt til guttungen igrunn [8D] Og du får jo med skrivebord også.. du gjør igrunn et kupp der altså [:D]

Vi har nå funnet ei seng hos Møbelringen, som koster 2200 kr, og ser nesten ut som den på bildet, bare uten skrivepult, det får han evt får seinere! Det er litt mer levbart synes jeg, for jeg innbiller meg at han ikke har den senga til han er tenåring[;)] Time will show[8D]

Back
Topp