Hvor lenge kan en bli gravid etter sex?

Etterpåklatten2017

Flørter med forumet
jordmor mente fint det kunne gå 9-11 dager. Har aldri hørt at det kan gå så lang tid, men hun var fast bestemt på at terminen min var 7 august å ikke 31 juli. Hun ga seg forsatt ikke når jeg sa jeg hadde eggløsning 4.11.16 å siste mens 21.10. Da mente hun jeg hadde uregelmessig syklus, noe jeg ikke har er 28 dager mellom hver gang. Å vi hadde sex 1,2 og 3 november. I følge jordmoren har egget blitt befruktet 11.11 og jeg hadde positiv test 19.11. Noen av dere som får det til å stemme at jeg har termin 7.8?

Last edited:
Kan også legge til at min jordmor sa 23.2 til meg at jeg iallefall var 18 uker på vei, å det stemmer jo med min beregning.

Last edited:
Sist svangerskap innebar ultralydterminen at jeg hadde fått positiv test 4 dager etter befruktning. ;) Holdt meg til UL termindato, helt ok det siden han kom før. Men hadde jeg gått overtid, så hadde jeg argumentert mer mot å få revurdert det

Last edited:
Jeg opplevde det motsatte. Ble satt frem 9 dager, og kan ikke få det til å stemme heller. Man kan stille klokka etter mensen (28 dager) og jeg vet når jeg hadde eggløsning. Allikevel har jeg visstnok blitt gravid 5 dager etter siste dag i mens og jeg testet ganske heftig da også, og har i så fall ikke fått positiv test før jeg var 6 uker på vei. Noe som er rart siden jeg har fått positiv test i uke 4 med dwt 2 andre. Men målene til jordmor er det eneste som teller ikke hva man vet selv, dessverre.

Er 07.08 ut i fra OUL? I så fall så det er ikke så mye annet å gjøre enn å godta det... Har opplevd begge deler og erfaringen er at den kidden kommer når den vil uansett :P Men dersom du går over den nye terminen så går det an å nevne dette i de dager også får du trolig en tidlig trivselskontroll (overtidskontroll).

Er 07.08 ut i fra OUL? I så fall så det er ikke så mye annet å gjøre enn å godta det... Har opplevd begge deler og erfaringen er at den kidden kommer når den vil uansett :p Men dersom du går over den nye terminen så går det an å nevne dette i de dager også får du trolig en tidlig trivselskontroll (overtidskontroll).
Jordmora ringte meg, å sa at jeg skulle snakke med min jordmor å om hun kunne måle igjen når jeg skal til henne om 3 uker, å om min jordmor var uenig i hennes mål skulle mi jordmor ta kontakt med hun på sykehuset å så skulle hun gjøre om på det, alle de andre målingene har stemt med mens termin, senest i uke 18 etter mens termin. Jordmora min jobber også på sykehuset sammen med hun jeg var hos i dag.
Er jo noe som skurrer når jeg hadde sex 1,2 og 3 nov og har ikke blitt befruktet før 12.11 når jeg sjekket ikke 11.1. Har ikke hatt sex andre dager denne mnd da samboer jobber borte.
Sto på papira mine at jeg var på overtid 18.08, det er jo veldig sent om mens terminen min er den riktige

Da var jeg på my ul i går, og ble satt frem igjen. Både målinger, mens og når vi hadde sex stemmer med min menstermin å det var jordmora enig i, så den terminen som ble satt på oul er nå den datoen jeg blir satt igang om hun ikke er kommet. Jeg viste godt at den oul terminen var feil, å fikk det bekreftet igjen i går. Skal inn på sykehuset igjen på vekstkontroll en gang før hun kommer også

OUL-termin er ikke tilbakevirkende, så man skal se bort fra NÅR befruktning skjedde. Den sier hvor langt man har igjen, altså hvor langt utviklingen til barnet er kommet på det tidspunktet ul blir gjort :)

Back
Topp