Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg jobbet helt frem til permisjonen i sist graviditet, ca 3 uker før termin. Hadde ingen plager i det heletatt, og kunne jobbet lengre om jeg måtte. Jeg jobber som lærer, og fikk gode tilpasninger av nærmeste leder, og det hjalp mye.
Jeg er både lærerstudent og jobber som lærer i 2 dager uke. Det kan bli mer og. Til sommeren har jeg sagt ja til å jobbe som kursleder på sommerskole. Jeg skal være da i uke 30, 31. En uke må jeg pendle 1 time et kvarter per vei. Kan man kjøre så langt når man er i uke 30? Hva slags tilpassinger fikk du og hadde behov for? 
Med nr 1 og 2 ble jeg sykmeldt ca halvveis pga bekken/rygg. Da jobbet jeg i bhg. Med nr 3 jobbet jeg til permisjonsstart, ca 80% som optikerassistent
Planen denne gangen er også å jobbe til permisjonsstart. Jeg er daglig leder i min egen butikk, så kan styre dagene og aktivitetsnivået etter formen.![]()
Bhg kan være krevende. Det høres som ut så lenge man kan sitte og slappe av med regelmessig mellomrom og hvis ikke en er uheldig med andre ting, kan man være i jobb lenge.Så fint!Jeg er både lærerstudent og jobber som lærer i 2 dager uke. Det kan bli mer og. Til sommeren har jeg sagt ja til å jobbe som kursleder på sommerskole. Jeg skal være da i uke 30, 31. En uke må jeg pendle 1 time et kvarter per vei. Kan man kjøre så langt når man er i uke 30? Hva slags tilpassinger fikk du og hadde behov for?
![]()
Så fint at du kan styre dagene nåBhg kan være krevende. Det høres som ut så lenge man kan sitte og slappe av med regelmessig mellomrom og hvis ikke en er uheldig med andre ting, kan man være i jobb lenge.
God tilrettelegging er viktig. Spare seg for tunge løft og stress hjelper mye.En time tipper jeg går bra, særlig om ryggen samarbeider!
Jeg fikk mindre tilstedeværelsestid på arbeid, et enkelt hvilerom og litt mindre rettebyrde. Jeg jobber på videregående, så det er ikke så mye springing, herjing og leking som på barneskole![]()

Er bare i uke 12, men fikk sykemelding to uker fra uke 11 pga kvalme, oppkast og mangel på næring. Krysser fingrene for at resten av svangerskapet blir bedre.

Ja, ingen ting i veien for å være i jobb lengeGod tilrettelegging er viktig. Spare seg for tunge løft og stress hjelper mye.

Tusen takk for omtanken <3 Selv om jeg er dårlig, er det det største som har skjedd i livet sålangt, så jeg prøver å minne meg selv på å ikke ha dårlig samvittighet. Det er viktigst at jeg får i meg næring og at det går bra med den lille i magen!Jeg krysser fingrene for deg. Det er veldig kjedelig med kvalme. Håper du får mindre kvalme snart og kommer tilbake jobben![]()
(jobber på kontor nå også men ny jobb).
Veldig individuelt hvor lenge folk kan stå i 100% arbeid. Husk å tenkt på helsen og at ingen takker deg i etterkant for å pushe deg til "the bitter end"i forrige svangerskap sto jeg i 100% jobb frem til uke 34 for så å gå ned til 50% de siste 3 ukene før fødselspermisjonen begynte grunnet forhøyet blodtrykk
![]()