Hvor lenge i mellom?

Ella

Glad i forumet
Hvor lenge tenker dere og vente mellom hvert barn dere skal ha? Tror jeg vil la det gå et par år hvertfall. Fikk bekkenløsning i uke 14 sist, og de sier det blir værre for hver gang.. Da er det greit at junior ikke er 100% avhengig av meg når vi ska ha nr. 2.

Sikkert lett å si nå siden dette blir vår første, men vi har ikke lyst til å ha så stor aldersforskjell mellom våres.. Max to års forskjell.. Også kan nr tre komme litt senere..hehe.
Har veldig lyst til at de skal ha glede av hverandre også..

Ja det tenker jeg også, bør ikke være for lenge!

Angående at bekkenløsning blir verre for kvar gong... Søstra mi sleit med bekkenløsning med sin første, men hadde ingen problem med nr to! Høyrer også med til historia at det gikk 5 år mellom dei to....

[:)]Hadde egentlig tenkt å ha 2-3 år mellom våre.... Naturen gjør som den vil noen ganger, så det blir nesten 13 år. Det positive med det er at vi har en sønn som ikke blir sjalu,og som virkelig gleder seg til å bli storebror. Det blir jo to enebarn da....[:D]

Nr to blir å komme like etter den som er i magen nå, så fremst at vi ikke blir å plages..

Hadde tenkt å vente lenger enn bare to år imellom jeg, hvis jeg skulle ha noen fler.
Men nå ble det liksom ikke opp til meg..
Jeg hadde skikkelig problemer med bekkenløsning sist, merka det veldig tidlig denne gangen.
Men så lenge jeg er forsiktig, og holder meg unna bæring, bøying og div ting, holder det seg faktisk bra. Så jeg vil si at denne gangen er det myyye bedre!!

jeg er med nr to nå, førstemann er 1,6 år, synes det er ganske slitsomt til tider, skulle ønske vi hadde råd til å ha han i barnehagen hver dag, blir klar av å skulle gjort så mye. det er jo fordeler og ulemper med å ha to tette og to med litt mellomrom. du får vel kjenne litt på hva du orker og ikke orker. jeg ser mest fordel ved å ha dem tett, får mer fri når jeg blir eldre og de får leke en del ilag. hvis man ser på det som er positivt

Er litt slitsomt det å gå gravid tett oppå med en tass ved siden av...
Men det er glemt det,når du får se hvor mye glede barna har av hverandre!!![;)]
Og når den første ikke er blitt så ille stor enda,så har h*n lett for å venne seg til rollen som ikke "enebarn".Ser mange med litt mer forskjell mellom barna sliter masse med søskensjalusi,og stress og mas i forhold til det![8|]
Men det er nok som med alt annet,det blir det en gjør det til...
Selv har jeg erfaring med å ha en lillesøster som er 6år yngre enn meg- og det jeg husker er krangling,krangling og atter krangling! Noe som jeg håpet å unngå ved å få to tette barn- og det har fungert kjempe kjekt. Så nå er nr 3 på vei,før mellomste fyller 2år...
Hadde egentlig tenkt 3-4 år på nr 3,men sidne vi var så godt igang og det fungerte så greit med de to første valgte vi å fortsette![;)]

ORIGINAL: Star83

Er litt slitsomt det å gå gravid tett oppå med en tass ved siden av...
Men det er glemt det,når du får se hvor mye glede barna har av hverandre!!![;)]
Og når den første ikke er blitt så ille stor enda,så har h*n lett for å venne seg til rollen som ikke "enebarn".Ser mange med litt mer forskjell mellom barna sliter masse med søskensjalusi,og stress og mas i forhold til det![8|]
Men det er nok som med alt annet,det blir det en gjør det til...
Selv har jeg erfaring med å ha en lillesøster som er 6år yngre enn meg- og det jeg husker er krangling,krangling og atter krangling! Noe som jeg håpet å unngå ved å få to tette barn- og det har fungert kjempe kjekt. Så nå er nr 3 på vei,før mellomste fyller 2år...
Hadde egentlig tenkt 3-4 år på nr 3,men sidne vi var så godt igang og det fungerte så greit med de to første valgte vi å fortsette![;)]

Tror det er bedre med søsken uten for stor aldersforkjell, er du ikke sliten da? Men man omstiller seg vel fort etter situasjonen tenker jeg. Blir kos med en bebis til da!! Gleder di seg til å få flere søsken?

ORIGINAL: lindaen

Vi tenker to år[:D] Men man vet jo aldri..

Nei vi kan jo ikke kontrollere atl her i verden....[;)]

Sliten...Jo,er slitsomt å gå gravid- men gleder meg masse til ho titter ut og vi kan kose oss!!![:D]
Største her gleder seg masse,og snakker masse om at baby'n skal komme til vinteren- syns vel egentlig at baby'n skal være klar nå...
Mellomste har litt forståelse for detta,og er begynt å bli ganske opptatt av magen og slikt-så tipper han er på det stadiet som storesøster var når han ble født!
Og ja,en tilvenner seg fort situasjonen...[;)]

Høres ut som dere har det topp!!!!

[:D]Har det supert vi!!![:D]
Tror jeg går kællen litt mye på nervene om dagene bare...
Men,men vi har nå vært to om dette!!![;)]

Det skal ikke være lett med ei gravid dame i huset vettu[:D]

jeg har stor lyst til å begynne på neste når minsten har rundet ett år,
men jeg er avhengig av å ha jobb først så vi får se hvordan det blir [:D]

Vi har 5 års forskjell mellom førstemann og han som kommer nå. Det føles veldig greit for oss. Vi føler at vi har fått veldig mye tid til førstemann og virkelig klart å få med oss alt som har skjedd med han. Det har vært planlagt lenge at vi skulle ha en til når det nærmet seg skolestart for Nicholas så jeg kunne gå hjemme første året hans på skolen.

Når det gjelder bekkeløsning er det som alt annet individuelt. Sist ble jeg sengeliggende og måtte bæres frem og tilbake hver gang jeg skulle på toalettet. Ble 100% sykmeldt i 4. mnd. Nå er jeg 6 måneder og har akkurat blitt 50 % sykmeldt. Det er ikke alltid det blir verre. Du er mye mer bevisst på hva du skal gjøre og ikke gjøre og det kan hjelpe deg langt på vei.

Mellom nr 1 og 2 er det 20 mnd,nr 2 blir 3år mnd etter at nr 3 er født.
Fra nr 1 til nr 3 blir det 4 år og 7 mnd.

det blir vel ett par år til neste[:D]

Back
Topp