Hvor lenge har man smerter etter Cytotec?

Aleneprøver

Glad i forumet
Assistert-jentene
Sommerfuglene
Augustbarna2024
Jeg tok Cytotec for fem dager siden etter en MA, og det virker som forløpet selve dagen var rimelig normalt, med en smertetopp 5-6 timer i etterkant, og de største blødningene da også. I dagene etterpå har blødningene gått litt opp og ned i størrelse, og jeg har hatt menssmertelignene smerte av og på. Men i dag har smertene blitt skikkelig ille igjen, så da blir jeg jo litt bekymra.

I skrivet fra OUS stod det jo bare at man skal ta kontakt om man fortsatt har smerter 14 dager i etterkant, men finner ikke så mye info ellers om hvor vanlig det er med smerter i denne perioden. Noen som har erfaringer å dele? Er det helt vanlig med en del smerter så lenge man blør, eller burde jeg være bekymra for infeksjon? (Har ikke gjort noe som skulle tilsi at jeg har fått en infeksjon).

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg fikk cytotec for 8 dager siden og hadde heftige blødninger (opp og ned som du) og smerter frem til i går, i dag har jeg bare lett brun blødning og ingen smerter, så virker som om det er ganske vanlig så lenge man fortsatt blør. Hvis du er bekymret så skader det jo ikke å ta en ekstra tur på legevakta så sjekker de at alt er i orden. Håper det gir seg snart for deg ♥️♥️♥️

Hos meg var det kun smerter på selve dagen, men jeg hadde lite blødning generelt. Her fikk jeg komme inn på gyn. poliklinikk (St Olavs) på en sjekk etter 3 dager da jeg ringte inn. Anbefaler deg å ringe dersom du er bekymret :Heartred

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg fikk cytotec for 8 dager siden og hadde heftige blødninger (opp og ned som du) og smerter frem til i går, i dag har jeg bare lett brun blødning og ingen smerter, så virker som om det er ganske vanlig så lenge man fortsatt blør. Hvis du er bekymret så skader det jo ikke å ta en ekstra tur på legevakta så sjekker de at alt er i orden. Håper det gir seg snart for deg ♥️♥️♥️

Så bra å høre at det virker som du er ferdig med det verste!

Jeg får vel bare stole på at det ikke er noen grunn til bekymring enda, ta smertestillende og holde ut. Og kanskje ta en telefon til Ullevål i morgen for å høre hva de tenker.

Så bra å høre at det virker som du er ferdig med det verste!

Jeg får vel bare stole på at det ikke er noen grunn til bekymring enda, ta smertestillende og holde ut. Og kanskje ta en telefon til Ullevål i morgen for å høre hva de tenker.
Hvis du blir uvel på andre måter eller får feber ta kontakt med en gang. Håper det gir seg snart for deg og at du slipper mer smerter. ♥️ Her sitter jeg nå og venter på å komme inn på kontroll med ultralyd nå for å se at alt er ute

Jeg hadde litt smerter av og på så lenge jeg blødde. Men når blødning og spotting ga seg ga smertene seg også. Jeg ringte inn, men fikk beskjed om å ta det med ro å se det ann. Men de sa hadde jeg kraftige smerter etter 1 uke måtte jeg ta kontakt igjen. Men smertene ble mildere for hver dag, og ble til slutt svake mensmurringer.
Håper det går bedre i dag :) :Heartred

Kan melde tilbake nå en uke i etterkant (og to uker etter at jeg tok cytotecen) at jeg hadde litt sterke smerter et par dager til etter det, men ikke noe mer enn lette murringer nå de siste fire-fem dagene. Fortsatt lett blødning, men stadig mindre, så da håper jeg at det snart går mot slutten? (Og at badesesongen snart kan plukkes opp igjen!)

Back
Topp