Hvor lenge har man positiv EL-test??

Løvinne_74

Flørter med forumet
Hei [:)]
For første gang har jeg fått positiv EL-test[:D][:D][:D] Er selvsagt kjempeglad - da vet jeg iallfall at jeg har eggløsning!

Jeg testet positivt søndag morgen og søndag ettermiddag (måtte dobbeltsjekke, hehe!) og mandag morgen. Har ikke testet enda i dag. Tempen har ikke steget, så jeg lurer nå litt på dette da... Noen erfaringer her?

Heisann!

Min erfaring med EL tester er:

Den viser positvit i opp til 2 dager, kommer ann på når jeg tester.

HUSK! Når du har positiv EL test så betyr det IKKE at selve EL er der, men den vil da komme innen 24-36 timer. Testen viser når kroppen gjør seg klar til selve eggløsningen. Så hadde du positiv på søndag 6 mandag vil jeg tippe at du er NÅ inne i dine 24 timer med MEST sjangs for å bli gravid [;)] Selve EL varer i ca 24 timer, ikke mer.

Så det anbefales å ha sex annen hver dag under test perioden, sæd lever opp til 5 døgn (men ta utgangspungt i tre døgn så er du sikker). Annenhver dag er forsi sæd cellene skal bli streke nåkk til den lange svømmeturen. Å da er de allerede fremme når egget løssner om dere hadde sex i går feks. Men selvfølgelig det skader jo ikke å gjøre det hver dag [;)]

Vi gjorde det hver dag under sist eggløsning, fra positiv test til flere dager etterpå, Å jeg ble gravid denne gangen. Gjorde alle stillinger åsså med puta under rumpa å ikke toalett besøk fpr etter ca 30 min.

Så lykke til [:D][:D][:D]

Klem fra Kathrine

Takk for svar!
Det høres ut for at vi må til pers igjen i dag da[:)] Hadde sex lørda, søndag og mandag, så det skader vel ikke i dag heller, thi-hi! Et lite problem: jeg har blitt sååå øm i underlivet, det er ikke bare godt å kose akkurat nå...[&o] Men, jeg vil jo veldig gjerne bli gravid, så jeg ser på det med glede!

Gratulerer med barn i magen! Har det forretsen gått bra med deg? Har lest her inne at du har vært bekymret for en SA.

Klem

ja jeg vet fortsatt ikke om det går bra [:(] m bare slappe av å vente å se... [&:]

Men siden dere hadde sex i går skal da det holde [;)] men skjønner at du vil være så siker som mulig dennne gangen [:)]
Men ikke no særlig siden du har ont da [:'(] men skjønner tankegangen din GODT [;)]

Klem

endelig! hvor lenge har dere prøvd igjen? prøvde du hostesaft denne perioden også?hva mer gjorde du? hehe.. unskyld at jeg spør så mye, men jeg vil så gjerne også få en spire i magen!![:)][:)] du tok pute under ja, men et kinky spm..rant det ut mye?det er vel normalt har jeg lest, men jeg tenker på det likevel.. [;)] gratulerer så mye! Håper den sitter [:)][:)]

Syns det er helt ok at du spørr!!

Vi satset på bakfra, har lest å hørt her inne at det er best (ikke misjonær som alle tror), når det var kommet inni meg la jeg meg ned på rygg med pute under stompen. Det kom en del ut ja, men ikke så mye. Jeg valgte å ligge hele natten den ene gangen, å da kom det nesten ikke noe ut igjen. Men de andre gangen kom det litt.

Hostesaft har jeg ikke tatt denne mnd, har gjort to andre mnd men da ble det ikke noe. MEN jeg har to venninner som er blitt gravid med hostesaft, så jeg trur den virker.

Årsaken til at jeg ble gravid denne gangen er rett å slett at jeg endelig fant ut når jeg har EL. Jeg hadde ikke testet før sist mnd, å da viste det seg at jeg hadde bommet med hele 5-6 dager. Så da var det kansje ikke så rart at jeg ikke hadde blitt gravid de andre mnd [;)]

Symptomene mine er: ømme pupper (nesten onde, de er harde å kjennes ut som nåler vil presse seg ut), kjenner jo åsså en slags mens murring, men det kan jo hende det er forsi ikke alt er som det skal være med meg denne gangen.

Jeg trøster meg med at VI KAN bli gravid, å kansje det ikke vil ta så lang tid neste gang...OM jeg må prøve en en gang til. Skal ikke ta sorger på forskudd, men tenker jo en hel del da!!

Håper virkelig dere får det til [:D]

Tvi Tvi Tvi

Klem fra Kathrine

Back
Topp