Hvor lenge har du tenkt til å jobbe..?

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Dette spørsmålet fikk jeg av jordmor. Jeg er frisk - ikke kastet opp, ingen bekkenplager eller andre vondter. Det er kun dette at mage vokser og utholdenheten blir dårligere.

Jeg går ut i fra at jeg jobber frem til permisjon starter dersom jeg ikke får flere plager. Ja jeg er sliten, forferdelig sliten, og bruker all ledig tid (ettermiddager og helger) på å slappe av.

Hva tenker dere om dette?

Jeg er student, går litt over fulltid, men med fleksi-tid :)
Jeg har eksamener rundt termin-datoen, så jeg kommer til å fortsette helt til termin (evt. ta en eksamen også etter termin). Går det ikke, så går det ikke, men jeg skal prøve så godt jeg kan :)

Dette spørsmålet fikk jeg av jordmor. Jeg er frisk - ikke kastet opp, ingen bekkenplager eller andre vondter. Det er kun dette at mage vokser og utholdenheten blir dårligere.

Jeg går ut i fra at jeg jobber frem til permisjon starter dersom jeg ikke får flere plager. Ja jeg er sliten, forferdelig sliten, og bruker all ledig tid (ettermiddager og helger) på å slappe av.

Hva tenker dere om dette?

Jeg er helt enig, og er i samme situasjon helsemessig .. Men vil prøve å gå på jobb så lenge jeg kan og helst til permisjonsstart

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde formen vært bedre hadde eg jobba 100% for det e det eg ønske. Men pr i dag jobbe eg 30% men blir å høre med legen om vi kansje kan prøve 40 % en periode, men syns det e deilig og slappe litt av da eg kjæm heim om dagen. Så at du har som mål og jobbe 100% frem t permisjon syns eg e flott :)

Hm, så rart av en jordmor å spørre om det når hun veit at du ikke har andre plager enn at du er litt trøtt? "tenkt til", som om vi kan bestemme det selv.
Jeg har store håp om å jobbe 100 % fram til permisjonen begynner, men jeg har vel innsett at jeg må jenke på den forhåpningen om bekkenet begynner å krangle mer enn det gjør nå (fikk et plutselig anfall av smerter og rare greier i hofte/rygg før helgen...).

Så jeg "har tenkt til" å jobbe fullt helt fram, men må jeg jobbe mindre så får jeg vel godta det, om ikke annet så for kiden sin skyld. Han har vel ikke godt av at mamma har vondt...

Håper jeg er like heldig som forrige gang og kan jobbe 100% helt frem til permisjonsstart 3 uker før termin. Per nå ser det ut som at jeg skal klare det, men kjenner det litt mer i bekkenet denne gangen, så litt forbehold må jeg ta. Det viktigste er uansett babyens og egen helse.

Jeg jobber som sykepleier, og skulle virkelig ønske at jeg greide å jobbe fram til fødsel. Jeg har vært i fin form hele svangerskape, men i går sa bekkenet virkelig i fra, det er så smertefullt at jeg har problemer med å gå. Alt tyder på at jeg kommer til å bli sykemeldt om kort tid... Dessverre...

50% sykemeldt.. å jeg vil nok være det ut svangerskapet, kanskje også få mer % i sykmld. Desverre.. Er man dårlig er man dårlig :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dårlig form her. Har ingen forhåpning /mål å klare å stå i full jobb til permisjon. Tar en dag /uke av gangen og ser hvordan det går. Ingen er tjent med at jeg sliter med ut mot terminen. Da begynner en virkelig krevende jobb.

Nå ble jeg nettopp 100% sykemeldt, da jeg har fått bekkenløsning og jobber som sykepleier på en Sengepost med mye "løping" og generelt stress. Legen min ville ikke ha meg i jobb, siden bekkenløsningen ofte forverres av arbeid, og han ønsket heller at jeg skulle komme meg raskt etter fødsel uten å slite med etterdønninger av bekkenløsning. Akkurat nå passet det utmerket, siden vi skal flytte om en måned og selge leiligheten vi bor i. Det hadde blitt for mye totalt sett om jeg skulle greid alt sammen.

Back
Topp