Hvor lenge har dere tenkt å amme?

Vårlykke <3

Blir kjent med forumet
I utg.punktet tenkte jeg kun i 12 mndr, men han koser seg sånn m det før han legge seg(og natten ). Han bruker ikke smokk så jeg er nok smokken hand ;)

Med første sluttet vi 9 mnd da var han ikke interessert lenger.
Men han nå er jeg og smokken hans så det blir soennende.....
Syns egentlig det var greit å slutte når første var 9 mnd selv også.

Her er jeg levende smokk. Både på natta og dagen :o kunne tenkt meg å kutte ut nattamming nå ( 8.5mnd), men fortsette amming til kanskje 1.5? Usikker. Må se ann poden :)

Har ikke tenkt over det, egentlig. Tenker til han mister interessen eller jeg syns han får nok annen mat

Hadde i utgangspunktet tenkt å amme minimum 1 år, men ser nå at mini har mistet interessen, så det blir vel stopp om ikke så lenge. Det er vel tabu å si, men jeg har ikke så stor glede av hele ammingen som jeg trodde jeg skulle få, så det er helt greit for min del at han ikke vil :confused3

Hadde i utgangspunktet tenkt å amme minimum 1 år, men ser nå at mini har mistet interessen, så det blir vel stopp om ikke så lenge. Det er vel tabu å si, men jeg har ikke så stor glede av hele ammingen som jeg trodde jeg skulle få, så det er helt greit for min del at han ikke vil :confused3
Syns det er helt greit å si! Jeg syns det er mest stress med amming, men gjør det fordi jeg syns det er viktig. Og fordi jeg ser at lillejenta koser seg. Jeg tilbyr bare 1-2 ganger om dagen nå, pluss det hun vil om natten. Har tenkt å slutte på dagtid før sommeren hvertfall. Hun er 6,5mnd nå

Planen er å amme så lenge mini har lyst på og jeg har noe å gi.. Med nr 1 ble det i 6 mnd, da var det tomt hos meg..

Hadde tenkt å amme så lenge jeg kunne. Men poden mistet interessen etter sykdom hos begge to her. og da ble det tomt fort :(
Ammet i 9.5 mnd.

Han er 9 mnd nå, og jeg har tenkt å la ham holde på så lenge han vil.
Jeg fikk aldri nok melk, og det var veldig sårt for min del. Helsesøstrene presset i tillegg på for at jeg skulle droppe ammingen, da jeg ble deprimert av den manglende produksjonen. Så litt stahet er det i det og. :p
Ammer før legging nå, og før jeg skal på jobb. Hvis han ikke er i form blir det gjerne en gang eller to i løpet av natten og.

Har ammet begge mine til de var rundt året. Hadde ikke satt noen dato da og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller :)

Vil egentlig si at det er omvendt, det med smokk. Smokken skal jo være en reservepupp. Puppen er ingen reservesmokk. Uansett. Har tenkt å amme så lenge jeg bare klarer :) Har mye melk og skal utnytte det så langt det går!

Hvor tidlig kan man egentlig slutte å amme, uten å begynne med mme?

Nr 1 holdt vi på i 12 mnd
Nr 2 holdt vi på i 18 mnd
Nr 3 håper jeg på 18 mnd, Max noen mnd +

Jeg er gravid nå da, så jeg har ingen barn å sammenligne med. Men jeg har sett for meg at jeg skal amme helt til barnet mister interessen :)

Skulle egentlig bare amme de 3 første mnd, men nå har jeg holdt på i 8. Tenker jeg gir meg ved bhg start. :)

Med nr 1 ble det av ulike grunner stopp ved 9mnd.
Nr 2 er 1år nå og ammer mye enda :-) tenker toppen 1år til

Jeg hadde egentlig ikke tenkt annet enn at jeg skulle amme så lenge jeg kunne.

Med eldste måtte jeg slutte da han var 7 mnd fordi jeg måtte opereres etter fødselsskade på meg og slimhinnene måtte få tid til å bli litt sterkere før inngrepet.

Det var veldig sårt for meg, men da var han allerede mer glad i fast føde enn i pupp, så gikk fint.

Med nr to var jeg fast bestemt på at ingen skulle få meg til å slutte før ungen var klar til å slutte. Så hun ammet jeg i nesten to år, og først da følte jeg at det var greit å slutte ;-)
Da sluttet hun av seg selv :-)
Så er vel ca ett år nå siden vi sluttet å amme ;-)

Har ammet i 13,5mnd nå, kjenner på at det er nok nå:)

Back
Topp