Hvor lenge har dere brukt Britax two way elite??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hvor gamle var barna da dere måtte bytte til noe annet?

Mannen mener den begynner å bli trang i skrittet til gutten, men han er jo bare 2 år og 4 mnd

Jeg syns ikke den kjennes så trang ut nå, men til vinteren kommer det jo mye klær på.

Den kan jo heller ikke stilles om der

Det er ikke anbefalt med tykke klær (boblejakker, kjeledresser osv) i bilen uanset, siden det gjør at selene ikke sitter så godt som de skal, så da er det bedre å bruke tykke genserer og sånt i bilen uansett. 

Vi brukte det setet til eldste var nesten 3, yngste er snart 2 og har goood plass enda:)

Vår er 3,5 år, og vi tenker å bytte TIL det setet nå.. Har multitech fra før.
Aldri merket at det er trangt i skrittet. Vi har aldri dresser og tjukke klær på ham i bilen, da.

Gutten er rett under en meter lang, og litt over 16 kg.

Mannen mener vi bør bytte, men jeg tror det er mest pga at hodet på guttungen tipper med en gang han sovner og dette blir endel styr da han kan sove endel på lange turer. 
Ellers har han god plass, har nettopp tatt selene på øverste hakk og det er litt igjen å gå på. 
Bena har han utrolig god plass til. 
Han er 3,5 år, minst 105 cm og nærmere 20 kg.

Min er snart 3 år og har god plass. Ikke bruk mye klær i bilen. 

Prøvde en 5 åring i det setet når jeg var på jobb, med stramme seler. God plass.

Bouncing buttplug skrev:
Det er ikke anbefalt med tykke klær (boblejakker, kjeledresser osv) i bilen uanset, siden det gjør at selene ikke sitter så godt som de skal, så da er det bedre å bruke tykke genserer og sånt i bilen uansett. 

Vi brukte det setet til eldste var nesten 3, yngste er snart 2 og har goood plass enda:)

nei men uansett blir det tykkere med ullklær også. Vi har ikke god varme i bilen så han kan ikke sitte uten noe heller...

Hvorfor byttet du så tidlig?

Sp er om jenta skal overta storebror sin nå snart også kjøpe ny til han eller bare kjøpe et samme sete til jenta.

dytt

Jenta vår(5 år) var 110 cm og 17 kg da vi byttet( lang og tynn)!!!
Ho kunne brukt det lengre, men lillebroren vokste ut av sitt sete så da byttet vi!!!

Lillebroren er litt "rundere" og vil nok ikke kunne bruke det like lenge, han er 14 kg og 94 cm nå som 2,5 åring... Om ikke han plutselig vokser mer i lengden enn i bredden 

Det passer best til smale barn, er min erfaring!!!

Ehm, min gutt på 3,5 har akkurat byttet til two way elite. Han er litt over en meter, og fremdeles har han bare selene på det midterste hakket. Ser ut som om han kan bruke det veldig lenge.

Mi blir tre i juli og har god plass enda. Hun er nesten en meter lang og veier 16,5 kg :)

Jr. byttet TIL det da han var tre eller så, mener jeg - da var han en meter og ca. 17 kg, masse plass!
Nå er han snart 5, og vi har det som reservesete hos søster'n min (vi har ikke bil selv), men da brukes det fremovervendt med bilens seler (vi har beltestol hos besteforeldrene).
Kunne fint fått plass bakovervendt fremdeles (110cm, 23 kg), men stroppene som festet det til setet foran forsvant, og vi har bare brukt det to ganger siden så har ikke satt noe inn på å få tak i nye.

4-åringen min på 105 cm har god plass.

Back
Topp