Hvor lenge hadde du og pappaen/mammaen vært sammen før dere bestemte dere for å få barn?

M

Moderator Camilla

Guest
Noen er sammen lenge før de føler at det er riktig å få barn, mens andre ikke venter.

Hvor lang tid tok det for dere?
Noen bruker jo lengre tid på prøvetiden, hvordan gikk det for dere? :)
 
Vi hadde vært sammen i litt over 7 år før jeg ble gravid nå. Vi begynte å snakke om barn og prøve ca 1,5 år før denne spiren satt. :) For oss har det alltid vært viktig å ha noen år sammen bare oss to :Heartred
 
Vel, vi prøvde ikke akkurat. Men vi prøvde ikke å unngå det heller. Vært sammen i 1 år og 3 mnd og nå er det 4 mnd til baby kommer. Kanskje ikke optimalt, men veldig velkomment :joyful:
 
13 mnd. Vi flyttet sammen 8 mnd etter vi ble sammen. Men vi vil ikke vente mye lengre pga min alder. Å så ønsker vi to tette så da er det greit å begynne når vi vet at det er dette vi vil, sammen :)
 
13 år [emoji173]️ Vi ble sammen da vi var 16 og 17 og har alltid visst at vi ønsket oss barn, men ønsket å ta utdanning og jobbe i noen år før vi skulle få familie. Føler meg veldig heldig som allerede har fått så mange fine år med mannen i mitt liv, og er veldig glad for den tiden vi hadde sammen bare oss to.

Vi var heldige og ble gravide allerede en mnd etter jeg sluttet på prevensjon[emoji4]
 
Vi hadde vært sammen i ca 4/5 år. Unge foreldre. Ble sammen da jeg var 16 og han var 18. Nå har vi vært sammen i 8 år og venter nummer to - da har vi vært sammen i 9 år [emoji5]
 
Me har vert saman i 1 år, 10 månadar og 12 dager :happy:Fekk ein hund i lag for litt over eit år sidan så da føltes rett ut :sorry: Da tok heller ikkje meir enn fem veker frå eg slutta på prevasjon til spiren satt, og i dag er eg halvveis gjennom svangerskapet :happy:
 
Vi hadde vært sammen i 5 år når vi startet prøvinga. Nå har vi vært sammen i 8 år, så det tok 3 år før en (ivf) spire endelig ville sitte godt nok og på rett sted.
 
Hadde vært sammen i 9 år før vi bestemte oss for å prøve. Var 14 og 16 da vi ble sammen, så hadde vært tidlig å starte så mye før. Satt på første forsøk da, har nå vært sammen i 11 år og gift i 2 av dem før vi prøvde på denne og den satt på andre forsøk. Så vi har vært kjempe heldige :joyful:
 
Vært i lag 16 år, gift i 9, og venter vår nr 2, møtes unge, og første ble prøvingen utsatt pga situasjonen, nr to måtte også vente pga situasjonen og tok plutselig et år å lage
 
Nå er det snart 5 år siden vi ble sammen, og barn nummer 2 på vei nå :) maste en stund før han gikk med på prøving på nr én. Jeg forventet at det ville ta litt tid å bli gravid pga endometriose, men sannelig har jeg blitt gravid på første prøveperiode etter pilleslutt begge ganger :p
 
Vi fant ut vi ville prøve når vi hadde vært sammen i 6 år. Og da vi hadde vært sammen litt over 7 år ble det endelig klaff :) så termin er et par uker før vi har vært sammen i 8 år sånn ca :)
 
Vi har vært sammen i over 6 år nå, og prøvd på å få barn i over 3,5 år. Fikk ikke eggløsning første året etter sluttet på prevensjon, og etterpå slet jeg med veldig ujevn eggløsning, skifter syklus ca hver 2-3 måned. Første svangerskap i fjor endte i SA i uke 8, men nå er mi godt over halveis med en liten, veldig etterlengtet gutt ❤
 
At me skulle ha barn va egentlig bestemt før me blei ilag... me gjorde vel aldri nåke for å ikkje bli gravide, men måtte ha litt hjelp for å få da te så me hadde vært ilag i 3 år når me blei gravide :)
 
Vi har vært sammen i 10 år, gift i et. Dette er andre barnet [emoji4]
 
Back
Topp