Jeg gikk med jevnlige modningsrier I 5 uker. Type SMERTEFULLE! når jeg ventet nummer 2. Var inne mange ganger på føden for å sjekke, med beskjeden "2-3 cm åpning. Men ikke helt avflatet enda. Men hun er her innen 48 timer" flere ganger oppsøkte vi barnevakt for å dra inn for å føde. Men de ga seg før barnevakten kom (litt langt å kjøre for barnevakt). Jeg ble nesten hentet med ambulanse en gang fordi føden mente jeg ikke kunne vente 30 min med å dra pga riene de var sikre på at babyen kom i rekordfart. Men tok som sagt 5 uker. 40+1 kom de igjen, like smertefulle, like på alle slags vis. Og jeg var møkklei, men den gangen var mamma der, og tvang meg til å ta en telefon, og kjørte meg til føden, beskjeden om 2-3 cm åpning var endret til "7 cm og fødsel!!". Men jeg kjente altså ikke forskjellen på riene som alltid stoppet. Og riene som gjorde at baby ble født. Eneste forskjellen var at baby faktisk ble født den gangen
ille for å skremme/demotiverende. Men det kan som sagt gå ganske lenge før det skjer noe, desverre.