Hvor lenge fra de står på alle fire til de krabber?

Prøvernr3

Glad i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Ja.... Det lurer jeg på.... Her er babis såååå frustrert om dagen, for han kommer jo ikke hverken fram eller bakover... :)

Her tok det noen uker, 3-4 om jeg ikke husker feil, til hun krabbet skikkelig. Men det kan variere veldig. Noen krabber med en gang, mens andre bruker litt lengre tid!

Her tok det 2 uker :) Men tror det er veldig individuelt. Vesla mi har hatt det travelt med alt.

Lykke til- snart krabber hun.

Hm. Når stod de på alle fire da? Mini her gjør ikke det (straks 7 mnd).

Hmmm, lillegutt står ikke oppreist i typisk krabbeposisjon. Han setter knærne nedi gulvet og skyter fart med et og et ben bortover med rette armer. Han har først nå begynt å få opp baken og "vugge" litt. Men fremover kommer han hehe :D Begynte da han var 6 mnd for 2 uker siden.

Jeg har skrevet opp alle "bragder" i babyboken hennes. Hun satte seg opp i krypeposisjon når hun var 5 mnd, og krabbet ordentlig når hun var 6 mnd og er par dager gammel.

Jeg har hørt om babyer som ikke gidder å krabbe/ og som ikke forstår seg på det, og hopper over den fasen og istedet reiser seg.

Det sies hvertfall på folkemunne at de som krabber "seint" ( ikke at jeg mener at babyen din er sent ute- for det er den absolutt ikke) går tidligere enn de som krabbet tidlig. :)

Min første stod aldri på knærne. Hun ålte seg leeeenge - før hun plutselig en dag begynte å krype når vi satt og kastet ball til hverandre og jeg ba henne hente den :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har sett en slags kavete åling, ja. Likevel kan man vel si at jentungen er litt treig på den fronten her. Hun har et søskenbarn som ikke krabbet og heller ikke gadd gå før det var nesten halvannet år. Krysser fingrene for å slippe akkurat det.. Slites mange bukserumper og foreldreskuldre da..!

Back
Topp