Hvor lenge før kan man lage kaker?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hvis jeg skal ha kakene på lørdag..?
Skal lage glutenfri muffins, glutenfri bløtkake og glutenfri sjokolademoussekake.. Hvor lenge før kan de lages..?

Muffins og kakebunn kan du lage nå og fryse til torsdag/fredag. Men tror jeg ville pynta og laga mosse dagen i forvegen.

Jeg synes at det skal litt til for at glutenfritt holder seg godt, men det er ting du kan gjøre for at det skal bli bra. F.eks. kan du lage sukkerbrød med potetmel istedetfor hvetemel, det blir kjempebra. Jeg synes potetmel gir bedre kaker enn glutenfrie melmikser.
Den kan du helt fint fryse, eller lage dagen før.

Takk [emoji5][emoji5]
Men har alt kjøpt en sånn toropose + glutenfritt mel, så.. Men har heldigvis ikke så mye annet å gjøre på fredag, så tror jeg bare får peise på å gjøre alt da [emoji28]

Takk [emoji5][emoji5]
Men har alt kjøpt en sånn toropose + glutenfritt mel, så.. Men har heldigvis ikke så mye annet å gjøre på fredag, så tror jeg bare får peise på å gjøre alt da [emoji28]

Hvilke kake skal du bake? Glutenfrie kaker holder seg langt bedre enn gl.fri boller og brød.

Tips:
bruk meierismør istedenfor nøytral olje (ikke bruk olivenolje!) og lag kakebunnen gjerne god tid i forveien.
Lager du bunn idag så lar du den stå på kjøkkenbenken til imorgen kun tildekket med aluminiumsfolie: da blir den ekstremt saftig og SÅ kan du fryse den ned. Pynte kaken kan gjøres dagen før den skal spises - bare la den stå i kjøleskapet ferdigpyntet.

Hvilke kake skal du bake? Glutenfrie kaker holder seg langt bedre enn gl.fri boller og brød.

Tips:
bruk meierismør istedenfor nøytral olje (ikke bruk olivenolje!) og lag kakebunnen gjerne god tid i forveien.
Lager du bunn idag så lar du den stå på kjøkkenbenken til imorgen kun tildekket med aluminiumsfolie: da blir den ekstremt saftig og SÅ kan du fryse den ned. Pynte kaken kan gjøres dagen før den skal spises - bare la den stå i kjøleskapet ferdigpyntet.
Jeg skulle ha glutenfrimuffins ala regal (.. Ikke toro, ser jeg nå), sjokolademoussekake (havredigestive +sjokolade til bunn, resten av kaken fløte + sjokolade), og en bløtkake laget med glutenfri melmiks..

(er bare 1 person som ikke tåler gluten, men her går jeg virkelig all in for valgfrihet [emoji23])

Jeg skulle ha glutenfrimuffins ala regal (.. Ikke toro, ser jeg nå), sjokolademoussekake (havredigestive +sjokolade til bunn, resten av kaken fløte + sjokolade), og en bløtkake laget med glutenfri melmiks..

(er bare 1 person som ikke tåler gluten, men her går jeg virkelig all in for valgfrihet [emoji23])
Åååå nå ble jeg skikkelig fysen på kake!!!

Lag bunnene dagen i forveien så er det ingen som klarer å kjenne noen forskjell på smaken

Åååå nå ble jeg skikkelig fysen på kake!!!

Lag bunnene dagen i forveien så er det ingen som klarer å kjenne noen forskjell på smaken
Ja, tenkte kanskje sette av fredagen til dette.. Blir sikkert heftig nok, men..
Sjokolademoussekaken MÅ lages minst 1 dag i forveien, av erfaring fra sist..

Back
Topp