Hvor lenge før egguttak settes Ovitrelle?

Dagni

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Jeg satte Ovitrelle i dag kl 21:30 etter avtale med klinikken. Skal ha egguttak kl 11:00 fredag, altså 37,5 time etter eggløsningssprøyta.

Kom plutselig at så tidlig på kvelden har jeg aldri satt den før og kikka derfor litt i de gamle papirene mine. Ved begge de tidligere forsøkene mine har jeg satt Ovitrelle 35,5 time før uttaket.

Ble plutselig litt redd for at klinikken har blingsa med tidspunkt her. De kunne jo bare bedt meg ta den to timer senere? Skal uansett snakke med klinikken i morra, men hvor lenge før har dere satt Ovitrelle? Har det variert fra gang til gang?

36 timer før satt jeg den.

Det er det jeg også trodde - overalt står det 36 timer. Det er ikke sikkert halvannen time ekstra er så farlig, men ser liksom for meg at alle eggene slipper før uttaket nå :nailbiting: Her skal klinikken ringes når den åpner!

Skrev på feil tråd ❤️

Men Ovitrelle kan noen klinikker sette mellom 35 og 38 timer ❤️

Last edited:
Det er det jeg også trodde - overalt står det 36 timer. Det er ikke sikkert halvannen time ekstra er så farlig, men ser liksom for meg at alle eggene slipper før uttaket nå :nailbiting: Her skal klinikken ringes når den åpner!
Jeg satte den kl 21 i gårkveld, uttak kl 8 i morgen tidlig ( satte 2 stk) men blir nok ikke akkurat kl 8 uttaket da jeg ikke får smertestillende før jeg kommer dit og det skal jo virke litt

Så var den første ventedagen igang da.. jeg har eksamen kl.09 så merker at det hjelper på.. vil ha en bra telefon kl 13 om at jeg skal tilbake i morgen! ❤️ :)
@DinaD var det her inne du sku skrive eller under mars gruppa ❤️ masse lykke til med eksamen og håper du får en fin tlf kl 13 :)

Har du snakket med klinikken?

Skrev på feil tråd ❤️

Men Ovitrelle kan noen klinikker sette mellom 35 og 38 timer ❤️

Godt å høre! Krysser fingrene for at det stemmer :) Jeg har hatt uttakene på samme klinikk og stussa bare over at det plutselig skal gå to timer lengre. Overalt står det 36 timer, men forhåpentligvis er det ikke så viktig. Jeg venter på svar fra de nå, men ser ikke for meg at de har mulighet til uttak tidligere så det stresser meg litt dersom de har gitt meg feil tidspunkt.

Venter på svar! Tenker det går i orden, men syns likevel det er litt rart de har endret dette fra de to første forsøkene mine. Det er i alle fall nok til å stresse meg litt :nailbiting:
Ja, det skjønner jeg! Mest sannsynlig går det nok helt fint, men man blir jo stressa.

Ja, det skjønner jeg! Mest sannsynlig går det nok helt fint, men man blir jo stressa.

Nå har jeg endelig snakket med klinikken og kan puste lettet ut! Medicus hadde visst gjort om på rutinene sine og derfor er det avvik fra tidligere forsøk. Og jeg lærte også noe nytt! De fortalte meg at det ikke er selve uttaket de timer Ovitrelle til, men befruktningen på laboratoriet!

Nå har jeg endelig snakket med klinikken og kan puste lettet ut! Medicus hadde visst gjort om på rutinene sine og derfor er det avvik fra tidligere forsøk. Og jeg lærte også noe nytt! De fortalte meg at det ikke er selve uttaket de timer Ovitrelle til, men befruktningen på laboratoriet!
Åja, så bra det var meningen :) Masse lykke til i morgen!

Back
Topp