Hvor lenge før den utgår, kontakter man legen for fornyet sykemelding?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, jeg er sykemeldt for bekkenløsning. Det er ikke noe som tyder på at det vil være lurt å jobbe mer. Jeg fungerer så mye bedre både på jobb og hjemme når jeg ikke jobber så lange dager, og har denne onsdagen fri til å hvile.

Jeg er sykemeldt tom 1.10, når ringer jeg for å avtale en mnd til? Er det noe som fikses over telefon, så er par dager før? Eller skal jeg inn og snakke med henne?

Lite erfaring med sykemelding. Kontroll var jeg på hos jm denne uka og skal tilbake om en måned, så det passet ikke å ta det opp når jeg likevel var der heller
 
Jeg fikk alltid satt opp ny time samme dagen den gikk ut :) Jeg måtte inn å snakke med henne hver gang (ble vel 5-6 ganger) :)
 
Ikke at jeg har store erfaringen heller, men mener du må inn til legen for å få fornyet - stort sett dagen den går ut/litt før?
 
Jeg ringte samme dag eller dagen før om det ikke var helg,og legen ordnet med sykmelding over telefon og sendte den i posten. Regner med din lege gjør det også når det er relatert til svangerskapet :)
 
Var inne samme uka som den gikk ut hver gang både i 2007 og 2013 :)
 
Jeg fikk satt opp ny time hos legen rundt da sykemeldingen gikk ut. Men så var jeg hos legen 1 gang i mnd i starten og gikk så over til hver andre uke ganske tidlig. Men kan du ikke ringe legekontoret og spørre?
 
Du skal normalt sett ikke få sykemelding før den nærmer seg å gå it, om du må inn eller ikke er det litt ulik praksis på... Men høres jo ut som en god løsning for deg:)
 
Jeg kunne bare ringe samme dag og stort sett måtte jeg inn for en samtale, vet ikke hvordan det er nå siden jeg har byttet lege. Men så lenge legen vet hva det er og at det kommer til å vare ut svangerskapet kan det være de kan ordne det over tlf.
De kan vel også tilbakeskrive et par dager som regel:)
Ta en tlf og spør hvordan det er der.
 
Varierer litt hvorfor man er sykmld også. I starten var jeg sykmld pga kvalme, og da ringte jeg bare å fikk ny sykmld over tlf. Nå er jeg sykmld av mer sammensatte grunner (bekkenløsning, blir fysisk dårlig av stress og veldig utslitt) og da har jeg ofte kontroller for å kunne regulere sykmld opp og ned etter behovet.
Sykmld mine går alltid ut på søndag, og jeg bestiller meg time på mandag eller tirsdag etterpå, etter avtale med lege.
 
Jeg får ta en telefon og høre hvordan de vil ha det da.

Det er jo i hovedsak bekkenet jeg er sykemeldt for, og da synes jeg ikke lenger dager enn dette vil fungere, og å jobbe mindre blir bare styr i forhold til jobb tror jeg, nå er jeg der fire halve dager i uka, og det bør jeg nesten være synes jeg.

Dog hadde det vært fint om jeg fikk til å gå på mandgstimen hos fysio også, jeg går på gruppetrening torsdager 1230, da jobber jeg til lunsj, spiser og drar, men mandag er det klokka 11 og jeg jobber altså notmalt til lunsj og litt etter.
 
Jeg får time samme dagen :) eller prøver å få det til sånn ca. Nå går min ut på fredag altså til og med :) Men fått time på mandag :) det går fint det :)
 
Jeg ringte 3-4 dager før, sånn at fastlegen rakk å skrive. Var inne på noen sjekker, men han var helt enig i at jeg ikke skulle jobbe. Fikk de i posten :)
 
De gangene han ikke har satt opp ny time så har jeg ringt å bestilt time til samme dag/dagen før. Så jeg har vært inn til time hver gang han har skrevet ny sm, han har ikke sagt noe om at jeg bare kan ringe.
 
Jeg får ta en telefon og høre hvordan de vil ha det da.

Det er jo i hovedsak bekkenet jeg er sykemeldt for, og da synes jeg ikke lenger dager enn dette vil fungere, og å jobbe mindre blir bare styr i forhold til jobb tror jeg, nå er jeg der fire halve dager i uka, og det bør jeg nesten være synes jeg.

Dog hadde det vært fint om jeg fikk til å gå på mandgstimen hos fysio også, jeg går på gruppetrening torsdager 1230, da jobber jeg til lunsj, spiser og drar, men mandag er det klokka 11 og jeg jobber altså notmalt til lunsj og litt etter.

Hvis du er sykmld pga bekkenet bør jobben tilpasse slik at du kan få behandling på mandag også - hvis ikke så bør du få sykmld helt denne dagen også! Ved å tilpasse vil de kunne ha deg lenger i jobb. Uten den timen kan det hende du ender i mer sykmld pga dårlig bekken
 
(Har ikke lest alle kommentarene)

Jeg bestiller time til den dagen eller dagen før, og får fornyet sykemeldingen da.
 
Altså, arbeidsgiveren min tilpasser, og jeg velger timene mine selv egentlig. Jeg bare synes ikke det funker å jobbe bre to timer før trening mandag, i forhold til å rekke å begynne på noe særlig. Jeg sitter på kontor, og får ikke flere oppgaver enn jeg klarer på mine timer, reelt sett har jeg en kollega som er frigjort for å absorbere alt jeg ikke klarer

Bekkenet skulle nok klart å jobbe en time lenger et par andre dager for å ta igjen at jeg går tidlig madnag, men å gå klokken 1030, føles litt lite vits å komme, på en måte.

Jeg skal prøve litt, det er to uker igjen av denne sykemeldingen, og se hva jeg får til
 
Jeg måtte vente til siste dagen før jeg fikk ny sykemelding. Tror ikke legen kan skrive den ut så mye før det da de må se an formen din og om den endrer seg til det positive slik at du plutselig kan jobbe. Selv om du ser nå at det ikke er mulig
 
Min går ut den 20/9 og har fått time til fornyelse den 21/9. 100% sykmeldt pga bekkenløsning.
 
Jeg måtte vente til siste dagen før jeg fikk ny sykemelding. Tror ikke legen kan skrive den ut så mye før det da de må se an formen din og om den endrer seg til det positive slik at du plutselig kan jobbe. Selv om du ser nå at det ikke er mulig

Time nå er jo for tidlig ja, men ringe nå og avtale time kanskje, så de får meg inn utenom på hastetimene?

Formen endrer seg nok ikke til det bedre når det er bekkenet, dvs, joda, jeg er mye bedre nå enn da jeg be sykemeldt, men det er takket være sykemeldingen og fysio
 
Back
Topp