Hvor lenge får ditt barn lov til å sitte foran tv/nettbrett/pc/mobil i løpet av dagen ?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det sies jo at en time skjermtid er max per dag... Syntes du det er lite? Mye?
Hvor mye skjermtid har ditt barn?

Det varierer..
Enkelte dager det "mye".. Ander dager 5 min...
Spørs litt på form, vær ol..

Guttungen er 4 og hadde det vært opp til han så hadde han sett på tv dagen lang.. Han ser på ca 1 time om dagen. Minsta er ikke interessert i tv.

Varierer, en halvtime på morgningen som regel, og alt fra 0-1,5 time om kvelden. Men han sitter ikke stille og ser på, TVN er på og han gjør andre ting innimellom

Her ser de ikke på hverdager, det er VELDIG sjeldent. De får se når de har fridag, da ser de en film på morningen. :) Det samme gjelder på helg, da ser de ca en time på morningen før vi andre står opp, som regel en film, eller NRK super. :)

Aldri midt på dagen eller på kvelden..

Kommer veldig ann på.. begrenser tv titting når det er sommer og godt vær ellers. Da prøver vi å være mest mulig ute, er det skikkelig møkkavær ser vi en film eller noe koselig :) I helgene kan det hende at storebror i huset ser en time på barnetv på morningen når han står veldig tidlig opp :)

Hvem er det som sier det?

Må jo være opp til hver enkelt familie å bestemme hvor mye barna deres skal få se på tv etc.

Vår 2-åring ser noen dager 30 min på tv, andre dager 2 timer (totalt på hele dagen). Stresser ikke noe med det. Hun leker fint ellers, elsker å lese og pusle osv så er ikke fare for understimulering på andre felt.

Mine har alenetid i nesten 2 t hver dag når de kommer hjem fra skolen og til jeg kommer hjem.
Da er TV 'barnevakt' :P
Men så fort jeg kommer hjem er tv/nettbrett tid over :)

Godt under en time gjennomsnittlig hvertfall. Kan gå mange dager uten, men i helgene kan derav og til bli mer, spørs på vær og andre planer, men blir alltid en halvtimes tid hvertfall på morgenen. Og kanskje en film senere.

Back
Topp