Hvor lenge etter utløpsdato tror dere man kan bruke antibac?

Vel, antibac inneholder en del alkohol som fordamper over tid.
Dersom den er veldig mye over vil den bli uttynnet og virke dårligere

Har den vært lukket? Når du tar den på hendene, fordamper den raskt eller føles hendene våte i lang tid? Hvis den fordamper relativt raskt så fungerer den nok helt fint!

Har den vært lukket? Når du tar den på hendene, fordamper den raskt eller føles hendene våte i lang tid? Hvis den fordamper relativt raskt så fungerer den nok helt fint!
Ja alle har vært lukket.
Måtte teste de nå.
De fordamper relativt raskt ja.

Kjøpte en sånn flaske på europris i går, men aner jo ikke hvordan dette middelet er. https://www.sandefjordnaringsforening.no/medlemskap/medlemsfordeler/spesialgrossisten-sor-a-s/
Kjenner jeg gjerne skulle hatt mer antibac selv om såpe og vann er best. Men bare for å ha med seg ute.

Denne kalte kiwi tilbake.
Pgs at de idiotisk nok har valgt en drikke-flaske-tut på den så det er lett å ta feil. Og farlig å drikke. Korrekt brukt er den ikke farlig, men holde den langt unna unger og vær veldig obs

Pgs at de idiotisk nok har valgt en drikke-flaske-tut på den så det er lett å ta feil. Og farlig å drikke. Korrekt brukt er den ikke farlig, men holde den langt unna unger og vær veldig obs
Nå er heldigvis ungene her så store at de kan lese, og når de får forklart at dette ikke er vann..

Men ja, jeg lurer mer på om den gjør nytta si når den er uten alkohol. Selv om det står at den dreper 99.9 % av bakterier og virus.

Min mor spurte på apoteket da vi hadde en antibac som var mange år. Fikk beskjed at så lenge de var oppbevart utenfor sollys og ikke hadde fordampet så fungerte de like godt etter utløpsdato.

Vil feks våtservietter også gjøre en nytte i mangel på såpe og vann?

DET har jeg også lurt på!

Min mor spurte på apoteket da vi hadde en antibac som var mange år. Fikk beskjed at så lenge de var oppbevart utenfor sollys og ikke hadde fordampet så fungerte de like godt etter utløpsdato.

DET har jeg også lurt på!
De har ligget mørkt heldigvis. Og de virker normale i konsistensen

Ja hadde våtservietter funka like godt så har vi en del av det liggende. Og lett å ha i veska.

Og her er forsåvidt svaret på det...
Våtservietter funker ikke...

https://www.tv2.no/a/7560514/

Riktignok en gammel artikkel, men det er vel ikke noen endring på det området tenker jeg

Spørs jo hvilke våtservietter.

Jeg har (teoretisk sett) en boks Antibac våtservietter i kjelleren. I praksis er det en bok Antibac tørr-servietter da, for den har vært åpnet og brukt av, og er gammel og derved alrså fordunstet alkohol.

Men det er vanskelig å nå alle krinker og kroker med med våtservietter også da.

Det er vel bedre enn ingenting, i alle fall om du er skitten på hendene så kan du få vasket er litt bort, men ikke desinfiserende, med mindre det er desinfiserende servietter

Spørs jo hvilke våtservietter.

Jeg har (teoretisk sett) en boks Antibac våtservietter i kjelleren. I praksis er det en bok Antibac tørr-servietter da, for den har vært åpnet og brukt av, og er gammel og derved alrså fordunstet alkohol.

Men det er vanskelig å nå alle krinker og kroker med med våtservietter også da.

Det er vel bedre enn ingenting, i alle fall om du er skitten på hendene så kan du få vasket er litt bort, men ikke desinfiserende, med mindre det er desinfiserende servietter
Har hatt en eske med antibac våtservietter, men den har vi bare to igjen av.
Og så de to små flaskene med gammel antibac da.. Den ene er nesten full.

Skulle gjerne hatt mer.

Back
Topp