Hvor lenge etter stripping fødte dere ved lang og bakoverbøyd livmorhals, men noe åpning?

Venter på lillebror/lillesøster

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Var på kontroll i dag og fikk vite at:
- livmorhalsen fortsatt er lang og bakoverbøyd —> tilsier ganske umoden
- åpning er (etter tøying) på 3 cm —> tilsier litt moden

Ble strippet/tøyd.

Er 2 dager på overtid og ganske lei. Noen med tilsvarende beskjed som har erfaringer å dele på hvor lang tid det gikk fra stripping til fødsel?

Var såpass umoden på kontroll på termindatoen at jordmor ikke klarte å strippe engang.. :hilarious: ble ganske demotivert av det, men våknet til slim og murringer morgenen etter. Fødselen startet da på natta og var på 4 cm kl. 05 og 05.20 var lillebror født:joyful:

Jeg fødte ikke av stripping, fikk en del blodslim og murring men ikke fødsel.
Hadde igangsetting en uke etterpå :)
Hr fått fødsel dytta i gang ved stripping i et annet svangerskap, men da hadde jeg fått litt åpning pga medikamenter for å sette det hele i gang. Hadde da bare litt murring også ble det ordentlig fres på ting etter stripping. Men ikke helt sammenlignbart siden jeg var igangsatt med tabletter.

Hadde litt lang livmorhals som kunne tøyes til 3cm på en onsdag. Fredagen etter ble jeg strippa. Fikk en del maserier men skjedde ingenting. Søndag litt over en uke senere (to dager etter termin) ble jeg satt igang. Måtte gjennom to dager med åtte tabletter cytotec før de tok vannet. Først da begynte det å skje noe mer..

Jeg har hatt moden livmorhals (3cm+) før stripping, og likevel hatt null effekt. Vi utførte stripping sikkert 3-4 ganger.
Fødselen startet til slutt uansett, da. Om det var pga noe jeg gjorde den kvelden, eller fordi jeg var 3 dager på overtid og ville født uansett, vet jeg ikke.. Men strippingen var ikke det som gjorde noe forskjell. Dessverre.... Føler med deg dog. De siste dagene er sååå lange..!!

Hadde omtrent samme utgangspunkt som deg og fødte kvelden etter. Fikk maserier omtrent umiddelbart strippingenen som etter en del timer gikk over til rier.

Back
Topp