Hvor lenge etter slimproppen gikk fødte du?

Jeg har bare opplevd den en gang *ler* og det var sist gang jeg var gravid :) Da gikk den på kvelden torsdagen og jeg fødte lørdag, så ca 1.5 døgn etter den gikk da. Jeg var aldri i tvil på hva det var når det først skjedde og jeg fikk ikke sånn kjempe sterke rier etterpå. Hos mange går slimproppen lenge før fødsel :) Ønsker deg masse lykke til :)
 
Med guttene gikk den aldri, med nr 3 gikk den litt og litt fra uke 34. Da jeg var 38+0 gikk siste rest og vannet gikk 2 min etterpå (jeg rakk akkurat ut på do). Ca 40-45 min senere begynte riene, og prinsessen ble født ca 2 timer etter vannet gikk (vannet gikk ca 16.15, hun ble født kl 18.16 samme ettermiddag).
 
Er vistnok en myte at slimproppen kommer tilbake da det er rester etter eggløsningen som tetter igjen, men den er stor og kan gå litt og litt. Aner ikke hva som stemmer.

Her gikk den iallefall 3 uker før ungen kom i uke 35+6. Fikk modningsrier samme kvelden og gikk med dem daglig i 3uker, før det tok seg opp.
 
Men gikk a 4 uker før termin men jeg fødte en uke etter termin. Så lenge den er blank kan det gå uker
 
To dager. Den ploppa rett i do, så jeg så ikke så nøye på den, men det var brunaktig på papiret etterpå. Da hadde jeg allerede hatt svake rier i et halvt døgn.
 
Min gikk ganske sent. Ikke før jeg hadde over 5 cm åpning.
 
Back
Topp