Hvor lenge etter slimproppen gikk fødte du?

Mammatil1håperpå2

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
er bare 34+4 i dag, og slimproppen gikk nå. Vil ikke føde enda. Såååå hvor lenge etter den gikk fødte du? Var du 1. Gangs, 2.gangs eller 3.gangsfødende? Var slimproppen farget(blod?) eller ikke?
 
Jeg fødte vel en dag etter at den gikk, selv om det var litt under 3 uker igjen til termin. Husker ikke helt konsistens, mener den var brunlig??

EDIT: førstegangsfødende
 
Det er bare med tredje barnet jeg egentlig kan huske at slimproppen har gått.

Og det var vel kanskje en dag eller to før vannet gikk. Som igjen var dagen før fødselen startet. Men jeg var 38 uker ca da.
 
Med fyrste trur eg slimproppen gjekk etter at riene begynte. Med 2 trur eg slimproppen gjekk fleire veker før eg fødte og med 3 kan eg ikkje huske nokon slimpropp i det heile tatt :)
 
Slimproppen gikk 5. Des og jeg fødte 12.jan, en dag før termin.
 
Slimproppen gikk på kvelden 5. Sept våknet med rier på termin 6.sept og fødte morgenen 7. Sept. Førstegangs.
Den var helt blank, som en glassmanet omtrent
 
Slimproppen trenger ikke å ha en sammenheng med fødsel i det hele tatt. Men man skal være forsiktig etter den har gått med tanke på bakterier osv
 
Med de to første gikk det vel et døgn. Med tredje gikk slimproppen i uke 37 og vesla ble truet ut 42+0. :p
 
Fikk aldri med meg at den gikk med førstemann, hadde ikke hørt om den før :hilarious:
Med andremann gikk det et sted mellom 3-5uker,husker ikke nøyaktig. Men var hvertfall forberedt på at det likevel kunne ta tid selv om den gikk :)
 
Det er altså håp for meg også! Når man googler er det bare masse jordmødre som sier 1-2 uker max, men jeg er bare 34+4 i dag, så jeg håper ikke hun kommer helt enda
Det er håp:) krysser fingrene for at hun venter til nærmere termin. Masse lykke til med innspurten❤️
 
Med eldste gikk den når vannet gikk på termin.
Hørte og merket et knepp i magen, og da kom proppen først og så vannet. Den var blank med litt blod i.

Så var gutten ute 8.5 time etterpå
 
Last edited:
Blodig slimpropp ca 12 timer før vannet gikk, 37+2. Førstegangs
 
Med nr 1 gikk slimproppen på terminen på kvelden. Riene begynte dagen etter og på dag 2 ble hun født.

Husker ikke om jeg merket noe slimpropp med nr 2. Var 10 dager på overtid, ble strippa dagen føre , så kom mye gøgge da.
 
Det er altså håp for meg også! Når man googler er det bare masse jordmødre som sier 1-2 uker max, men jeg er bare 34+4 i dag, så jeg håper ikke hun kommer helt enda
Det er absolutt håp :)
Når slimproppen går for tidlig kommer den noen ganger tilbake. Hos meg gikk den to ganger: Første gang 10 dager før fødsel, gang nummer to fire dager før. Blodig og like stor begge gangene.

Krysser fingrene for at babyen din får være inne litt lenger :Heartred Hadde uansett kontaktet jordmor og bedt om råd.
 
Hvis slimproppen din var helt blank så trenger det ikke å være et tegn på fødsel, den kan ofte gå etter samleie og det lages et nytt lag igjen når den går tidlig i svangerskapet.
Med min første gikk den en dag før gutten min ble født, den var ikke blank, den hadde blodspor og riene kom rett etter + at det kom mer og mer for hvert dobesøk.
 
Første graviditet: den begynte å gå akkurat én uke før fødsel. Så kom det litt mer noen dager etter det igjen. Så gikk det et par dager til, da kom det masse på kvelden før fødselen startet på natta.

Andre graviditet: først i uke 33. Så i uke 36+4. Fødte 36+5.
 
Hvis slimproppen din var helt blank så trenger det ikke å være et tegn på fødsel, den kan ofte gå etter samleie og det lages et nytt lag igjen når den går tidlig i svangerskapet.
Med min første gikk den en dag før gutten min ble født, den var ikke blank, den hadde blodspor og riene kom rett etter + at det kom mer og mer for hvert dobesøk.


Nei, den var veldig blodig. Fra rosa til brun. Var ikke noe av den som ikke hadde farge :wideyed:
 
Back
Topp