Hvor lenge etter slimpropp startet fødsel?

ønskebaby3

Andre møte med forumet
Vet at slimproppen kan gå flere ganger og lenge før fødsel men spør alikavell av nysgjerrighet:)

Er dag 4 over termin og har i 3 runder i løpet av dagen hatt mye slim etter toalettbesøk, siste gangen med litt blod. Håper dette er et nærstående tegn og at kroppen vil starte fødselen av seg selv:wacky:

Har siste to dagene/nettene hatt mye sterkere kynnere + syke nedpress og menssmerter, så venter i spenning på at ting skal skje her:p
 
Min slimpropp gikk gradvis ila. uken før fødsel. Mye menssmerter og kynnere også.
Blod er et bra tegn! Jeg oppdaget blod når jeg var oppe på natten for å tisse.Det var riktignok en god del blod hos meg, men litt blod er vel også et tegn på at noe er på gang. Startet med litt forsiktige rier samtidig som jeg oppdaget blodet og ca. 20 timer senere var hun ute:)
Ved første fødsel kom slimproppen i ett og da gikk det to-tre dager før riene startet.
 
Last edited:
Med førstemann gikk den samtidig med at riene startet en morning, baby ble født dagen etterpå.

I dag tidlig gikk ihvertfall deler av slimproppen, men foreløpig ingen andre tegn på at fødselen skal sette i gang. Går rundt og håper på rier i løpet av kvelden.
 
Min gikk søndag ettermiddag. Fikk kynnere kl 01 natt til mandag som gikk over til rier i 03 tiden. Han er født 07.31 mandag morgen :)
 
Her skjedde null og niks. I uke 41 krevde jeg hard innsats (heeeheee) fra mannen og 41+6 gikk slimpropp og vannet. dessverre stoppet riene og 42 ble jeg igangsatt.

tror det er veldig individuelt. Jeg har generelt lite kynnere og lite nedpress.

Som oftest er blod tegn på fødsel men man vet aldri
 
Slimproppen gikk ca 1 uke før ved begge mine fødsler. Ved første fødsel gikk litt en dag og resten dagen etter, mens andre fødsel gikk litt og litt hver dag fram til fødsel. Har aldri hatt noen blødninger i forbindelse med start av fødsel, så ting kan være nært forestående med bare slimproppen gått og murringer også :happy:
 
Var innlagt med 2-3 cm åpning etter to døgn med rier. Jordmor sjekket åpningen ved 3 cm og tøyde litt - da gikk slimproppen. Etter 10 timer på fødestue var det 10 cm og pressrier. Selv om det ble ks til slutt da.
 
Nå gikk slimproppen i 6-7 tiden på kvelden. Hun kom kl 0814 om morgenen.
 
Med første gikk slimproppen over flere dager, fødselen starta 5 dager etter. Med nr 2 gikk slimproppen først i uke 28, merket ikke at den gikk flere ganger hun kom i uke 38. Nå sist merket jeg aldri noe til slimproppen.
 
Sist gang gikk slimproppen (Med blodstriper i) søndag, og riene startet tidlig mandags morgen. ☺️
 
Nå har min slimpropp gått over et døgn. Først helt klar, så mer og mer blodig. Har hatt 5-8 rier i timen siden kl ett i natt, men ingen fødsel enda.
 
Trodde at slimproppen hadde gått flere ganger og mange ganger før den faktisk gjorde det. Plutselig var det blodige striper i slimet som kom ut, og det ble bare mer blod for hver gang jeg var på toalettet. Riene begynte et par 3 timer senere :D gikk nesten er døgn fra slimpropp til gutten var ute :Heartblue
 
Back
Topp