Hvor lenge etter ks kan en rocke rockering?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
[:D]

Nåken som veit da eller?[:D]

Trur kansje eg bør vente litt til da, fremdeles litt øm i magen, og det er faktisk gått 7 uker nå til Onsdag.[8|]

Men kjenner eg e gira på og begynne snart!! Hvor lenge bør en vente?[:D]

Jeg har hørt av en mor og barn-trener på SATS at man bør unngå å trene magen i det hele tatt de første 6 mnd etter fødsel for å vente til magemusklene har grodd ordentlig sammen. men at man kan begynne å trene andre ting moderat etter 6 uker.

ORIGINAL: 999

Jeg har hørt av en mor og barn-trener på SATS at man bør unngå å trene magen i det hele tatt de første 6 mnd etter fødsel for å vente til magemusklene har grodd ordentlig sammen. men at man kan begynne å trene andre ting moderat etter 6 uker.

6 mnd [:o]

Rockering går vel ikke under moderat, så da vil det si jeg bør vente rett over 4 mnd da[:o]

Jeg er ingen ekspert altså, men det er jo sånn at man kan få en sånn strek midt på magen hvis ikke magemusklene får tid til å vokse ordentlig sammen før man begynner å trene magen. Da er det jo bedre å vente selv om man er veldig motivert til å komme igang.

Jeg spurte legen etter dette da jeg var på 6 ukers kontroll, og han sa iallefall 6 mnd, men så kom det litt ann på om magemusklene hadde flyttet seg på plass. Så jeg venta til 7 mnd[:)]

ORIGINAL: 999

Jeg er ingen ekspert altså, men det er jo sånn at man kan få en sånn strek midt på magen hvis ikke magemusklene får tid til å vokse ordentlig sammen før man begynner å trene magen. Da er det jo bedre å vente selv om man er veldig motivert til å komme igang.

Joda sant det[:)]

Har planer om og fikse på magen min når det er gått nok mnd etter fødsel. Så da blir det jo såvidt tid til rocking i mellomtiden da[8D][:)]

ORIGINAL: DaintyDelusiveDoll

Jeg spurte legen etter dette da jeg var på 6 ukers kontroll, og han sa iallefall 6 mnd, men så kom det litt ann på om magemusklene hadde flyttet seg på plass. Så jeg venta til 7 mnd[:)]

Veldig glad jeg spurte her nå, for jeg tenkte nemlig at jeg bare kunne starte jeg, siden det var gått 6 uker lissom [&:]

Jeg ødela magemusklene mine ved å bruke rockeringen da jeg begynte å trene 6 mnd etter fødselen/KS. Pga blant annet de kraftige slagene på musklulaturen trente jeg på meg diastases recti som betyr at de rette magemusklene er blitt delt og de indre organene ikke har noen støtte og derfor presser magen utover.
Hadde flat og stram mage 3-4 mnd etter KS, så det er temmelig bittert. [:-]

Så er du lur, tar du treningen forskiktig om du velger å trene med rockering. Ja en kan få sydd musklene sammen under en bukoperasjon, men de vil for alltid være svakere om en først har fått det, og det kan bli ødelagt igjen. 

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: DaintyDelusiveDoll

Veldig glad jeg spurte her nå, for jeg tenkte nemlig at jeg bare kunne starte jeg, siden det var gått 6 uker lissom [&:]

Ja, bra du ikke gjorde det, har sett damer med den streken på magen og den er kjip altså (hun ene så ut som hun hadde en rumpe hengende på magen[&o]), og må jo opereres bort om man vil ha den bort. Men bruk motivasjonen din på annen trening nå da, gå turer, dans, tren andre kroppsdeler.. så tar du magen om 4 mnd. Lykke til! [:D]

Back
Topp