Hvor lenge etter endt amming kan man ta silikon?

woordy

Flørter med forumet
Har hørt alt i fra 3 mnd til 8 mnd. Hva er rikig? Å er det ett krav fra klinikkene, eller kun en anbefaling?
Vil ha best mulig resultat, men trodde at melka forsvant i løpet av 1 mnd når man sluttet å amme. Så da burde vel 3 mnd være nok, eller?

Aner ikke hva som er anbefalt jeg, men melka forsvinner ulikt til folk. Jeg hadde melk i nesten 4 mnd. etter ammeslutt første gangen...

Jeg tok silikon ca 3 mnd etter Liam ble født og hadde da ammet/prøvd i 1-1,5 mnd og fortalte jo det til legen men det var ikke noe problem i det hele tatt! Altså en mnd uten melk omtrent da..

På Klinikk Stokkan må man vente i 6 måneder etter endt amming. Jeg ville valgt å høre på de som venter lengst jeg da, så er man helt sikker! :)

Rebecca85 skrev:
Jeg tok silikon ca 3 mnd etter Liam ble født og hadde da ammet/prøvd i 1-1,5 mnd og fortalte jo det til legen men det var ikke noe problem i det hele tatt! Altså en mnd uten melk omtrent da..

Jeg har ammet med begge de andre til de var 5-6 mnd, så tar utgangspunkt i det denne gang også. Kanskje anderledes vis du kun prøvde å få til ammingen å ikke holdt på så lenge.....

Hvis det er når melken er forsvunnet er vel det veldig individuelt. Jeg kunne fortsatt sprute melk hvis jeg håndmelket 3 år etter førstemann.

Sweetpea skrev:
Hvis det er når melken er forsvunnet er vel det veldig individuelt. Jeg kunne fortsatt sprute melk hvis jeg håndmelket 3 år etter førstemann.

Hmmm.. Ja for jeg trodde det var melka de begrunna de ville skulle være vekke.... Men har ikke helt peiling jeg :p

Back
Topp