Hvor lenge er det greit å dusje/bade med barna?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hjemme i dusj/badekar og offentlig dusj.
Hvor går aldersgrensen hos dere?

Last edited:
Så lenge barna syns det er greit kanskje? Vet ikke, 2 og 4 år her, både bader og dusjet nakne sammen her

Sent from my iPhone using BV Forum

Lenge siden jeg har dusjet med de. Slipper jo ikke til under dusjen. Har bare jenter, så blir vel ikke for gammel for offentlig dusj.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg føler det er forskjell på jenter og gutter.
Tenker med gutter når han er sånn 4-5 kanskje?
Og jenta er det annerledes og samme med pappaen :-)
Men han dusjer aldri med de da. .. bare dusjer de.

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Nå er jo min bare 7 mnd, men umiddelbart tenkte jeg at det skjer vel naturlig når barna føler de er "for store" til å dusje med voksne... nakenhet er jo naturlig, men alt med måte :) Hvis jeg som voksen opplever at lillegutt er for stor for å dusje med mamma, så er det jo min jobb som forelder å lære han hvorfor - tenker jeg da.

Jeg kjenner litt på d nå at det ikke er så lenge til eldste er for stor. Han er 4,5. Jeg er selv ikke vant til å se mine foreldre nakne, så min grense er snart nådd. Minsta er 2,5 og er ikke like streng der enda i alle fall. Prøver å lære begge to om intimgrenser på en naturlig måte.

Mine gutter er 8 år og det hender dem dusjen Ilag med meg enda. Men vil de dusje aleina så gjør de det såklar

Når de begynner på skolen er det slutt på at vi er på badet og hjelper de.
Dusjer ikke naken med de men de dusjer med åpent kabinett slik at jeg ser at de gjør det rett og kan hjelpe til om det er noe.

Mini er 5 og dusjer med oss. Han får gjøre det så lenge han selv vil, innen rimelige grenser! Vil tro rundt skolestsrt

Takk for svar. Diskuterte med ei her om dagen, som fikk meg til å føle som at jeg og faren nesten dreiv med overgrep fordi vi dusja/bada med ho som nettopp har fylt 4. Ble litt irritert, så greit å se at d ikke bare er jeg som syns dette er helt greit.

Her dusjer pappaen med henne og hun er 4. Håper de enda kan fortsette sånn ei stund.
Han drar også i basseng med henne oftere enn meg, og hun klarer seg selvfølgelig ikke alene i en garderobe. Fysisk ja, men ikke psykisk.
Men jeg fikk litt sjokk for noen uker siden, var i Sverige på badeland. Der var det ei som hadde med seg begge guttene sine i garderoben. Ser for meg at de var 6 og 10 år kanskje. De kunne fint klart seg sammen i herregarderoben! Æsj! Det var bare ekkelt. Tror seriøst det var noe galt med mora...

Dusjer/bader med min 3.5 åring enda. Ikke med min 8.5 åring. Hu liker uansett å dusje alene med full synging :p Aner ikke når jeg stopper. To jenter i hus her.
Mannen dusjer ikke med de.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg dusjer/ er naken på badet med vår gutt på snart 6 år.
Han bryr seg ikke, og jeg bryr meg ikke.
Ser ikke noen grunn til å gjøre det mer unaturlig enn det faktisk er :)

Akkurat det jeg også mener. Hvorfor gjøre en helt naturlig ting til noe rart og noe som må gjemmes bort.

Her dusjer pappaen med henne og hun er 4. Håper de enda kan fortsette sånn ei stund.
Han drar også i basseng med henne oftere enn meg, og hun klarer seg selvfølgelig ikke alene i en garderobe. Fysisk ja, men ikke psykisk.
Men jeg fikk litt sjokk for noen uker siden, var i Sverige på badeland. Der var det ei som hadde med seg begge guttene sine i garderoben. Ser for meg at de var 6 og 10 år kanskje. De kunne fint klart seg sammen i herregarderoben! Æsj! Det var bare ekkelt. Tror seriøst det var noe galt med mora...

.... jeg har med meg mine gutter på 5 og 8 år i damegarderoben enda. ingen som har reagert på det.. håper de ikke tenker som deg =/
men eldste skal nok snart alene inn i mannegarderoben..er meg som holder igjen..

Nå er min eldste 6 år, og jeg dusjer fortsatt med han innimellom. Aner ikke når vi slutter med det, blir vel den dagen han sier at han bare vil dusje alene. Men vi har nå bare et bad i huset så hvis han virkelig ikke klarer synet av sin nakne mor så får han nok et problem med årene :p jeg løper gjerne naken rundt omkring i overetasjen ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp