Hvor lenge er det "greit" å bo hjemme?

lykkelita*

Forumet er livet
Ja, det er mitt spørsmål...[8D] Selv flytte jeg på hybel da jeg var 16 og dermed synes jeg det høres litt rart ut når folk som er over 25 sier at de enda bor hjemme, men jeg skjønner jo absolutt at det er en økonomisk fordel når man er fattig student! -Likevel ville jeg ikke valgt å bo hjemme noe særlig lengre enn det jeg gjorde, selv om jeg i grunnen ikke hadde noe valg! Hva tenker dere så om deres egne barn? Vil dere la de bo hjemme så lenge de vil? Vi bor slik til at guttungen vår nok blir å få seg hybel en times kjøring unna når han begynner på vgs, akkurat som meg selv og pappan hans gjorde i vår tid[:)]

Ser for meg at barna kommer til å bo hjemme til de begynner å studere.
Ca sånn som meg selv, altså

Jeg syns man burde pelle seg ut når man har egen inntekt, senest. (som i full jobb).

næææ, si det liksom[8D] jeg flyttet da jeg var nesten 20 og skulle studere. Synes vel egentlig at når man er 25 år burde man kommet seg ut av redet[;)]

Flytta et drøyt år før jeg var ferdig med utdannelsen, dvs jeg var 21 år. Mest fordi jeg hadde kjæreste med fast inntekt og vi skulle ha baby [:)] Ellers hadde jeg nok venta til jeg var ferdig med utdanninga.

ser for meg at ungene blir boende hjemme til de er ferdig med videregående 18-20årgamle
bror  min på 26år bor enda hjemme med dateren sin på6år,han eier eget hus,men tror ikke han har sovet der en natt[&:] nå har han også vært i en bilulykke som gjør at han ikke vil klare seg selv på en litten stund,vet de driver nå å gjør huse hans klart til at han ska kunne bo i huse sitt som da er tilrettelagt til ham

bodde slev hjemme fram til jeg var 17, flyttet da til min tante og onkel bodde der til jeg var 19, flyttet da hjem i en litten periode,flyttet så til egen leilighet,så hjem igjen pga at jeg hadde sopp problemmer i leilighetten, kjøpte barndomshjemme mitt da jeg var 21år, solgte det  da jeg var 23år pga at man min og jeg ikke hadde råd til å sitte å betale på 2 huslån som vi hadde gjort i nesten 2.5år

kjem annpå ;)

dersom han lfytter ut or å studere og kjem heim for ein periode går det heilt fint ;) men ikkje for å bu heime, feste vekk pengane og få meg til å vaske alt for han....

Tja si det. jeg flytta da jeg ble 18[:)]

men jeg har en kompis da som bor hjemme, han er 26, men det er fordi han studerer 10 min fra hjemmet. så da gidder han ikke sløse penger på å leie når han kan spare og bo gratis.så han jobber som faen og studerer og tjener seg opp fett.
så sånn sett er det ok i hans situasjon for han skal jo flytte når han er ferdig. han har nå kjøpt seg leilighet da, men leier den ut ett år til han er ferdig neste år.

men sånne som ikke gidder å jobbe, sitter med nerde spill og lar mamma vaske tøy...så er det ikke så greit å bo hjemme om man har passert 20....vil jeg tro.

vanskelig å si hvor lenge jeg ville hatt unga hjemme. kommer vel ann på alt egentlig.
vil jo helst slippe og ha unger som bare driver dank og bor hjemme og har passert 20.
vil heller ha de hjemme om de studerer og sparer til det store liv[8D]

ORIGINAL: Bambling

Regner nok med at mellom 18 og 20 kommer ungene til å forlate redet, men det kommer jo helt an på livssituasjonen deres på det tidspunktet. Flytta ut da jeg var 15 selv, for å begynne på videregående. Syns det var helt grusomt, for jeg ville jo bo hjemme, men tror nok jeg hadde godt av det [:)]

Ikke sant, jeg hadde heller ikke lyst til å flytte for meg selv rett etter grunnskolen, men heller litt tidlig enn sent sier nå jeg[8D] Kan liksom ikke noe for at jeg synes litt synd i mennesker som enda bor hos foreldrene sine når de bikker 30, det er liksom ikke helt "normalt"... Det kan jo så klart være gode grunner for det, at de ikke er i stand til å ta vare på seg selv f.eks, men når det er snakk om friske og raske voksne mennesker... Det er litt sært og jeg ville ikke gitt mine unger lov til å bo hjemme så lenge, da synes jeg at man gjør ungene sine en liten bjørnetjeneste altså![8D]

Det kommer an på situasjonen, synes jeg... Jeg bodde hjemme til jeg tok fagbrevet, fordi jeg hadde muligheten til å bo hjemme mens jeg gikk på vgs og mens jeg såvidt tjente penger i læretiden... Vil det skal kunne være sånt for mine barn også [:)]

ORIGINAL: [Malin]

Det kommer an på situasjonen, synes jeg... Jeg bodde hjemme til jeg tok fagbrevet, fordi jeg hadde muligheten til å bo hjemme mens jeg gikk på vgs og mens jeg såvidt tjente penger i læretiden... Vil det skal kunne være sånt for mine barn også [:)]

Akkurat samme her. Ikke lett å klare seg selv på lærlinglønn....

Selv lfyttet jeg ut da jeg var 15 år, men synes de burde se seg etter egen leilighet da de nærmer seg 20 år ja...

ORIGINAL: Bambling

Regner nok med at mellom 18 og 20 kommer ungene til å forlate redet, men det kommer jo helt an på livssituasjonen deres på det tidspunktet. Flytta ut da jeg var 15 selv, for å begynne på videregående. Syns det var helt grusomt, for jeg ville jo bo hjemme, men tror nok jeg hadde godt av det [:)]

Ikke sjans i havet om jeg lar sønnen min forlate redet som 15 åring![:-]

Om de ønsker å bo hjemme til de gifter seg, er det helt okay for meg. Jeg er ikke helt komfortabel med tanken på at de skal flytte hjemmefra tidlig egentlig, og håper de vil bli her så lenge som mulig.

Flytta selv da jeg var 16. Synes det er rart når folk over tjue bor hjemme

ORIGINAL: *Meya*

Om de ønsker å bo hjemme til de gifter seg, er det helt okay for meg. Jeg er ikke helt komfortabel med tanken på at de skal flytte hjemmefra tidlig egentlig, og håper de vil bli her så lenge som mulig.

*nikker helt enig*

Ser litt for meg at barna kan bo hjemme frem til de studerer. Studerer de nær hjemmet, kan de bo hjemme til de er ferdig utdanna, men når de er det da er det på tide med jobb og egen plass asså!

ORIGINAL: Bare Kari

Flytta selv da jeg var 16. Synes det er rart når folk over tjue bor hjemme

Samme her!

Jeg vet ikke jeg.. Syns det opp til hver enkelt.

For meg var det greit å flytte hjemmefra da jeg var 19 år og gravid. (I fjor.)
Mens søstera mi som snart fyller 27 år fortsatt bor hjemme..

Back
Topp