Hvor lenge er de våkne?

MilliVanilli

Forumet er livet
Hvor lenge er de våken mellom hver gang de sover på dagen?
Å hvor mye sover de i løpet av dagen, å hvordan er natta da?

Syns Serine sover,eller har behov for så sinnsykt mye søvn, å det blir jo bare mer og mer.
Hun har ingen "våkenperioder" i løpet av døgnet, har sånn 30-40 minutter mellom hver gang hun sover.
Som idag, hun la seg kl 19.30 i går kveld,sovna fint, spiste tre ganger mellom 19.30 til 08.25, da sto vi oppp[:)]
09.30 er hun lagt ut i vogna, da var hun allerede så trøtt, at hun hadde bikka over i bare gråting,fordi hun var så trøtt, sovn med engang hun var kledd på å lagt i vogna.

Å sånn går dagene... Er blitt ett mareritt å bade henne,fordi hun må være lengre våken en hun EGENTLIG klarer.
Skal de ikke ha våkenperioder i løpet av døgnet?

Føler vi ikke får "gjort" noe, alt dreier seg jo om soving, å at hun skal få sove nok.

Skal til legen i dag med henne, helsesøster mente hun burde få en sjekk.
Ble langt dette men[:)]

William sover veldig lite på dagtid. Har noen dupper på max 30 minutt noen ganger om dagen. Han sover fra 22 til 08.30 hver natt. (han kunne sikkert ha sove lenger, men tar han opp 8.30..)

Mini er som regel våken 1,5-3 timer etter at hun har våknet. Hun begynner å bli sutrete når det nærmer seg 2 timer.
Hun sover hele natten, så en lur som begynner i 11-12 tiden (2-4 timer), en lur rundt barnetv (ca 1 time) og så evt en minilur i åttetiden dersom barnetvluren ble kort eller kom tidlig.

Jenta mi pleier å være våken hvertfall et par timer mellom sovingene på dagen. Døgnet går sånn ca sånn her:

Sover fra 20:30 - 22:00(da legger jeg meg).
Hun får mat og sovner 22:30 - 03:30
Hun får mat igjen og sover 04:00 - 06:30
Så er hun våken frem til ca. 08:30
Sover fra 08:30 - 09:00
Våken fra 09:00 - 09:30
Sover fra 09:30 til ca. 13:00
Våken fra 13:00 - 15:30
Sover fra 15:30 - 17:00
Våken frem til 18:30
Fra 18:30 til 20:30 er det mye sutring og skriking før hun sovner for kvelden

DET ER ABSOLUTT IKKE ALLTID HUN FØLGER DENNE RYTMEN (hadde det bare vært så enkelt..)

Her går dagene i 3-timers bolker der han spiser, sover og "leker". Han er som regel ikke våken lengre enn 2 timer før han må ha seg en hvil. Noen hviler kan vare opp mot et par timer (spesielt hvis vi har trilla tur), mens de normalt sett varer fra 10 min til 1 time ca. I løpet av dagen har han 3-4 hviler. Vi legger han i 7 tiden og da sover han til i 7-8 tiden avbrutt av 2-3 matinger.

ORIGINAL: Spireliten

Jenta mi pleier å være våken hvertfall et par timer mellom sovingene på dagen. Døgnet går sånn ca sånn her:

Sover fra 20:30 - 22:00(da legger jeg meg).
Hun får mat og sovner 22:30 - 03:30
Hun får mat igjen og sover 04:00 - 06:30
Så er hun våken frem til ca. 08:30
Sover fra 08:30 - 09:00
Våken fra 09:00 - 09:30
Sover fra 09:30 til ca. 13:00
Våken fra 13:00 - 15:30
Sover fra 15:30 - 17:00
Våken frem til 18:30
Fra 18:30 til 20:30 er det mye sutring og skriking før hun sovner for kvelden

DET ER ABSOLUTT IKKE ALLTID HUN FØLGER DENNE RYTMEN (hadde det bare vært så enkelt..)

Denne er ikke så langt unna NOEN Dager hos oss, siste dagene har hun vært ekstrem, men kan jo være en soveperiode.

TUSEN HJERTELIG takk for svar dere![:)][:)]

Minsten sover fra ca 20 til 3-4 om natta. Så sover han igjen fra da til 6-7-8 før det er tid for mer mat. Deretter er han våken alt mellom 1-3 timer i mellom duppene på dagen, sjelden han sover mer enn 1 time på dagen. Så han er sliten og sutrete på kvelden.

Har altså ingen spesiell fast døgnrytme ennå, han sover når han er trøtt [:)]

Så lenge jenta di spiser det hun skal og ellers følger utviklingen, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Da har du fått en sovebaby - nyt det!

Min er våken et par timer i slengen på dagen. Vi rekker mat, et par bleieskift og lek/stimulering. Jeg legger han aldri før han er skikkelig trøtt. Han sover 1-3 timer på dagen og 3-5 timer i slengen om natta.

Er det jeg på en måte tenker på, med lek og stimulering, at det kanskje ikke blir nok når hun bare spiser og sover nesten?

Å det kom jo ganske brått på, vi tulla de første dagene med at hun henta inn det tapte, men virker ikke sånn mer,hehe[:)]

Alt man skal bekymre seg for[8D]

vi står opp mellom 7-8,da får hun stell å mat,og er våken 1-2timer,så sover hun en 3-4 timer,spiser,er våken 1-2timer,sover litt igjen osv osv,så legger vi oss i 23-00 tiden,spiser,og sover til 4-5-eller 7-8,alt ettersom [:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

vi står opp mellom 7-8,da får hun stell å mat,og er våken 1-2timer,så sover hun en 3-4 timer,spiser,er våken 1-2timer,sover litt igjen osv osv,så legger vi oss i 23-00 tiden,spiser,og sover til 4-5-eller 7-8,alt ettersom [:)]

samme her!!!![:)]

her sover hun veldig lite på dagen. er sånne fem minnutters lurer, hvis vi ikke går lange turer og slik:)

på natta bytter hun på litt

enten
21.00 - 01.00 - 01.30 - 06.00 - 06.00 - 09.00
21.00 - 02.30 - 03.00 - 06.00 - 0600 - 09.00
også min favoritt : 21.00 - 04.00 - 04.30 - 08.00 :D

her er det mye det samme som de andre skriver! Han er våken i ca to timer, da er han veldig trett og må sove! hvor lenge han sover varierer veldig, men har seg ofte en lang blund midt på dagen[:)] Prøver å legge han i 8-9 tia på kvelden, men blir endel turer opp før han sovner for natta1 På natta kan han sove i opp til 4 timer

vi legger han kl 20.00 og han sover til 08.00... får mat og sover til 10.00 ca.... så pleier han å være våken 3-4 timer sover så 6 timer og er våken fram til legge tid igjen han er ganske mye våken, men syns d er helt greit når han sover så mye sammenhengende..

Her soves det nesten ikke på dagen, sånn generelt sover han vel mellom 1 og 3 timer til sammen fordelt over hele dagen som er mellom 9-10 på morgenen til 11-01 på kvelden...
Noen dager sover han mindre noen dager mer, men varier stort sett mellom disse 1-3 timene...

De dagene med minst søvn kan han sutre mye da pga at han er overtrøtt

Julian sover en lang økt på ca 3 timer på sånn ca kl 12-15. Så har han en liten minidupp litt senere på ettermiddagen før det er legging kl 20. Da sover han 2-4 timers etapper hele natta og morgenen med mat imellom. Vi står opp sånn 9-10 tida.

her er han lite våken, sover mye, og varierer hvor lenge han er våken. Men tror ikke det er stort sett mer enn en time, og noen ganger vil han sovne nesten med en gang. syns han sover litt bedre hvis jeg har han våken slik at han får spist ordentlig og sånnt før han sovner igjen.

Back
Topp