Hvor lenge brukte deres sprinkelseng?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vår eldste fikk stor seng i 3-årsgave og var så stolt, og ligget i stor seng siden.
Vår mellomste fikk når hun var 2,5 år, og den står på rommet hennes ved siden av sprinkelsengen som den skulle gjøre i en overgang, men den brukes bare til dukker.
Dersom hun legger seg der når vi sier god natt hopper hun over i sprinkelsengen så fort vi snur ryggen til.
Hun er nå 4,5 år, ca 117 cm lang og den begynner å bli litt kort, men hun nekter å sove i store sengen.

Hvor lenge brukte dere sprinkelseng?

Vi brukte den til gutten var en 2 år og noen mnd. Ble bare sånn igrunnen. Hadde både sprineklseng og stor seng i en overgangsfase så han fikk sove der han selv ville. :)

Speinkelseng til baby, aldri.

Men den har tre vegger og brukes som barneseng

Eldste fra 2,5 til ca 4, mellomste fra 1,5 og har den enda 5,5 år gammel.... Skal få ny...

Yngste har altså ikke tatt den i bruk, hun sover hos oss

Eldste fikk rett før 3 årsdagen. Minsta lå vel i 4 år derimot før hu fikk ny.

Tok av ene siden ved 18 måneder også fikk han stor seng en måned før han ble 2 år :)

Eldste byttet når han var 2,5 år når minste kom til verden. :-)

Han på 2,5 sover i den enda. Har begynt å ønske å sove i stor seng enkelte kvelder og da får han det. Regner med vi fjerner den nå snart.

Toåringen min bruker sprinkelseng med 4 sider enda. Men han skal få seg en juniorseng nå i nærmeste fremtid. Ikke fordi han klatrer ut av/har dårlig plass oppi der, men jeg har termin om 2 mnd og da skal den nye babyen overta sprinkelsenga.
Så, istedet for å kjøpe enda en sprinkelseng, så får eldstemann en juniorseng istedet :)

Eldste 2 1/2. Men når han nå fikk en Hemnes dagseng, og fant ut at den kunne bli dobbel. Så endte han som nå snart er 4, med å få Lillebror på 1 1/2 oppi der og. Sovet sammen der i ca 1 mnd

Eldste på 2,5 har sovet i stor seng i nøyaktig ett år nå. Det var fordi hun skulle bli storesøster, og vi ikke ville ha for mange forandringer like før lillebrors ankomst, og for at vi trengte senga.. Lillebror er 6 mnd, og kommer helt sikkert til å ha sprinkelsenga til vi får kjøpt oss et hus (jeg har satt ønske-frist innen neste jul). Har ikke plass til to "store" senger på barnerommet her vi bor nå!

Sprinkelseng har knapt vært brukt. Tviler på at den kommer ned fra loftet..
Men de to eldste sov i små barnesenger før de fikk stor seng .
Storebror fikk stor seng når han var 4 år (lå mest med oss til da) lillesøster fikk stor seng da hun var 3 år ( liker best å sove alene )

Eldste fikk stor seng da hun ble 3 år, mini sover der enda og skal fortsette med det, han er 1,5.
Tenker at når de begynner å klatre ut, er det greit å bytte. Ellers ser jeg ikke problemet med sprinkelseng, så lenge de vil det selv :)

Gutten vår er 2år, 9mdr, og han bruker stadig sprinkelseng. Han er stor-fornøyd og kan godt ligge og prate med kosedyrene sine på morgenen, uten vi trenger stå opp alt for tidlig. :p "Don't fix it, if it isn't broken..." :D

Vi har ikke byttet enda, hun er 2, men vi har tatt av ene siden (stokke seng) så er jo i teorien "stor" seng :) byttet på eldste da han var 2,5

Eldste sov i sin til han var 5 år. Tok av sprinklene så det ble "juniorseng". Yngste har også sånn og skal bruke den på den måten. Men har ikke tart av sprinklene enda og kommer ikke gjøre det på en god stund enda. Hun er 2,5 år

Var vel 3,5 år ca.

Min eldste har aldri brukt sprinkelseng :p han har vært helt hysterisk de gangene vi har prøvd, han sov med oss, og gjør det fortsatt ;) 2,5 år. Meningen han skal inn på rommet sitt nå egentlig. Han og sambo sover i senga vår, jeg og baby i en annen dobbeltseng :p

Haha. Fra hun var 13mnd til hun var 17mnd. Så totalt 4 mnd...
Sov i senga med oss frem til 13mnd og fikk "storjenteseng" da hun var 17mnd.

Back
Topp