Hvor lenge brukte dere cyklogest og Prolutex?

Høstsol

Elsker forumet
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Junispirene24❤️
Nysgjerrig på hvor lenge dere andre går på cyklogest og Prolutex? Hvilken uke liksom?

Trodde jeg forrige gang gikk på progesteron til uke 12, men husker ikke helt. Denne gangen skal jeg kun gå på det til uke 10….syntes det hørtes så kort ut….

Nysgjerrig på hvor lenge dere andre går på cyklogest og Prolutex? Hvilken uke liksom?

Trodde jeg forrige gang gikk på progesteron til uke 12, men husker ikke helt. Denne gangen skal jeg kun gå på det til uke 10….syntes det hørtes så kort ut….
Gikk til 10+6. Fryseforsøk :)

Lurer nå på om det er noen forskjell på fersk og frys? Også frys her, og da 10 uker.

Ah ok. Styrt syklus her.

Vet du om det er noen som går på disse lengre enn 10ish uker?
Det er litt avhengig av klinikken. Men etter uke 10 skal kroppen ha tatt over selv med produksjonen. Så noen klinikker sier 11+6, noen sier 10+6 og noen 9+6.. jeg bråstoppet på alt 10+6 fordi jeg var altså så lei plaster, vagetorier og gel at jeg var bare sjeleglad jeg slapp noe mere :P

Det er litt avhengig av klinikken. Men etter uke 10 skal kroppen ha tatt over selv med produksjonen. Så noen klinikker sier 11+6, noen sier 10+6 og noen 9+6.. jeg bråstoppet på alt 10+6 fordi jeg var altså så lei plaster, vagetorier og gel at jeg var bare sjeleglad jeg slapp noe mere :p
Ja ser den - er drittlei selv. Men synes også d virker litt skummelt å bråstoppe.

Ja ser den - er drittlei selv. Men synes også d virker litt skummelt å bråstoppe.
Ja, skjønner det.. samtidig har klinikkene en god margin, så de har jo heller ikke noe ønske om at man ikke fullfører graviditeten.. så her valgte jeg å stole på legene :)

Jeg har også fått beskjed om å slutte med progesteron fra uke 10. synes det er skummelt, men vil gjerne slutte med dette styret også! Samtidig vet jeg at noen klinikker praktiserer med uke 12 også, så det er lett å bli litt usikker… Tror jeg velger å stole på at det går bra☺️

Vet styrt fikk jeg vel beskjed om å slutte 9+5 eller noe sånt(stolavs) husker jeg hadde mer igjen så tror jeg brukte opp det jeg hadde, nå er det naturlig syklus men skal gå på det til ca 10 og så trappe ned ifølge privat gyn

Det er ikke farlig så sånn sett kan man bruke det så lenge du vil, men det er ingen funksjon etter uke 9 når morkaken tar over produksjon.
Åja, takk for svar :) Jeg har prøvd Lutinus ved forrige frysefrosøk i naturlig syklus, så det var at jeg skulle bruke den til uke 7+6. Så tror at det gjelder det samme på Prolutex :)

Det har variert fra innsett til innsett hvor graviditet har oppstått.. Alt i fra å stoppe ved positiv test, 7 uker, 9 uker, 12 uker..

Back
Topp