Hvor lenge brukte dere babysete?

Oppfølging, hva slags sete hadde dere?

Hun var 6-7 mnd og vi hadde maxi cossi cabriofix og har nå besafe izikid :)

Last edited:
Besafe modular, byttet når han var ca 6 mnd, tror det var rett før. Satt godt med støtte :) Nå har vi annen bil enn sist, og babystolen passer kun med beltemontering denne gangen, så blir nok ikke å bruke babystolen så mye lengre med lillebror håper jeg! Liket uansett stol 2 i modular-serien mye bedre i tillegg til at stol 2 generelt er tryggere :)

Eldste var ca 6 mnd. Da var den andre for liten.
Kjøpte besafe combi x3 den gangen.

Yngste var vel noe eldre, hun var mindre.

Men nå er jo sete nr 2 tryggere sånn sett, så fort de kan sitte uten å synke sammen. Tryggere jo mindre helling setet har.

Babystoler skal ha en helling på 45 grader, mens større babyer helst ikke mer enn 36 grader. Større barn enda mindre helling, men der husker jeg ikke helt gradene.

Selv vi voksne skal ikke ha mer helling på setet enn 12 grader.

Rett før fylte 6 mnd. Vi hadde maxi cosi.

Rundt 8 måneder

Byttet når han var ca 6 mnd. Har Britax swingfix. Men vi bruker fortsatt babystolen når vi kjører med mine foreldre. (Han er 10 mnd nå).

Kommer til å kjøpe britax maxway plus etter sommeren for å ha i besteforeldrenes bil. (Og senere i vår når swingfix blir for lite)

Rundt 6-7 mnd. Hun kunne sitte selv. Hadde maxi cosi cabriofix, byttet til cybex sirona s.

Han var vel 6-7 måneder tror jeg. Bytta så fort han satt godt i stol nr 2. Han hadde enda plass i babystolen på det tidspunktet. Hadde maxicosi rock. :)

Ca 7 måneder, bytta fra besafe izi go til besafe x3 elns med førstemann, cybex zirona s i-size med andremann.

Back
Topp