Hvor lenge brukte dere babycall?

Elisabethh

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har en ettåring, bruker fortsatt babycall slik at jeg hører henne om det skulle være noe. Hun våkner nesten aldri på natt, kun om hun er syk. Når hun blir 1 år og 9 mnd blir hun storesøster forhåpentligvis om alt går bra. Vil jeg fortsatt trenge babycall til henne da? Må jo ha til den nye babyen. Men usikker på om jeg må ha to. Hun flytter mest sannsynlig over i vanlig seng rett før hun blir storesøster, siden vi tenkte babyen må ha sprinkelsenga.

Frem til hun var 3. Byttet ikke seng før det, og syns den er grei å ha så lenge de er i sprinkelsenga. Og nå kommer hun inm istedet. Bruker ikke på minste enda siden han sover hos oss

Frem til hun var 3. Byttet ikke seng før det, og syns den er grei å ha så lenge de er i sprinkelsenga. Og nå kommer hun inm istedet. Bruker ikke på minste enda siden han sover hos oss

Er det for tidlig å bytte til vanlig seng rett før to år? Regner med nr 2 legger seg tidligere enn oss, slik som nr 1 har gjort, og da hjelper det ikke at nr 2 får sove hos oss i starten.

Er det for tidlig å bytte til vanlig seng rett før to år? Regner med nr 2 legger seg tidligere enn oss, slik som nr 1 har gjort, og da hjelper det ikke at nr 2 får sove hos oss i starten.
Her hører vi de godt ut i stua, så trenger den kun på natta her [emoji14] så kommer sikkert litt an på hvor ting er plassert ifht hverandre og :)

Tror nok heller vi er litt sent ute med å bytte. Hun sov så godt i sprinkelsenga, så så ingen grunn til å bytte før :)

Har egentlig først slutta med den i sommer. Han er 4 år. Soverommene er i 2.etasje og vi hører ikke alltid ned om det skulle være noe. Skrudde av når vi gikk å la oss. Rommene er vegg i vegg.

Har egentlig først slutta med den i sommer. Han er 4 år. Soverommene er i 2.etasje og vi hører ikke alltid ned om det skulle være noe. Skrudde av når vi gikk å la oss. Rommene er vegg i vegg.

Okey. Her er også soverommene i 2. Greit å høre ned i stua ja. Jeg har på om natta selv om hun har rom i samme etasje, er ikke vegg i vegg. Men jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig at de kan våkne på natt og ha behov for litt trøst.

Har et vennepar som fortsatt bruker babycall på 4åringen, når de er på camping så har de med seg foreldredelen i fjellstua når han sover :)
Så det er ganske individuelt

Okey. Her er også soverommene i 2. Greit å høre ned i stua ja. Jeg har på om natta selv om hun har rom i samme etasje, er ikke vegg i vegg. Men jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig at de kan våkne på natt og ha behov for litt trøst.
Tror jeg hadde på om natta frem til han var 3 år ca. Kunne nok slutta når han fikk stor seng rett før han var 2 år, men sånn ble det. Senest i natt var min gutt veldig urolig og lei seg, så etter to tre turer opp, skrudde jeg den på, sånn at jeg raskt kunne gå opp. Det endte at jeg måtte legge meg sammen med han, men liker å ha muligheten jeg da :p

Bruker fortsatt, 2 år og 3 mnd. Sovet i juniorseng siden han var 15 mnd. Han kommer inn til oss, men greit å ha iblant :) Er ikke i bruk hver natt

Her har gutten sover i sprinkelseng med side nede eller stor seng siden han var 1 1/2 år. Han fikk panikk av sprinkelsenger så da ble det slik. Babycall har vi ikke brukt siden han var 1 1/2-2 år. Hører han godt uten så da ser jeg ikke behovet. Så slipper vi å våkne av hver minste lyd han lager :)

Her er storebror 2 år og 3 mnd og lillesøster 1 år. Bruker babycall til begge to. Ser ikke for meg å slutte med det første. Hører de godt fra stua, men synes det er veldig greit å kunne se de, og se om de roer seg ned selv.

Bruker kun om han soveromstemperatur i vogn. (Snart 2år). Har byttet til juniorseng, om det er noe på nattestid eller kveld så roper han som regel eller kommer snikende. Vi venter nr 2 i november og byttet over til juniorseng nå i sommer for at vi ikke skulle ta fra han sengen.
I tillegg til at han er en klatrer, så det var ikke trygt med sprinkelseng lenger. Nå sovner han innen 15minutt i juniorsengen, i motsetning til i starten :smiley-ashamed004

Har så lite hus at eg høyre hu uansett hvor hun er [emoji39] så eg har slutta med babycall nå, hun er 1,5år

Jeg har en ettåring, bruker fortsatt babycall slik at jeg hører henne om det skulle være noe. Hun våkner nesten aldri på natt, kun om hun er syk. Når hun blir 1 år og 9 mnd blir hun storesøster forhåpentligvis om alt går bra. Vil jeg fortsatt trenge babycall til henne da? Må jo ha til den nye babyen. Men usikker på om jeg må ha to. Hun flytter mest sannsynlig over i vanlig seng rett før hun blir storesøster, siden vi tenkte babyen må ha sprinkelsenga.
Kan tipse om at du til neonate kan koble til to babyenheter på samme foreldreenhet, hvis du fortsatt velger å bruke babycall på eldste også:)

Kan tipse om at du til neonate kan koble til to babyenheter på samme foreldreenhet, hvis du fortsatt velger å bruke babycall på eldste også:)

Takk, men vi har ikke neonate, så blir jo uansett å kjøpe en til om vi ser vi fortsatt trenger det, så da tenker jeg det blir litt samme hva vi velger. Kanskje ha en som har litt mindre babyenhet, siden vår er så stor. Greit å ha en som man lettere kan ha i vogna. Vi har en Philips avent nå. Veldig fornøyd med den sånn ellers, bra lyd og gode funksjoner, og datteren vår er litt avhengig av spilledåsa på den om hun våkner på natt. Men vi ser an når det nærmer seg. Vi har fortsatt god tid.

Back
Topp