Hvor lenge brukte babyen str 50?

Har vel brukt størrelse 50 på mi i ca 6 uker, og synes derfor jeg manglet litt klær akkurat fordi folk sa at jeg burde kjøpe større og fikk også større størrelser i gaver :p
 
Vi måtte starte på størrelse 62... Så veldig glad for at vi ikke hadde kjøpt inn noe særlig i 50/56, men hadde endel arvetøy som vi da vare måtte pakke vekk. Så ble klesshopping på pappaen mens vi var på sykehuset:p Men siden første babyen var str. 50 en stund, så kan du nok regne med at nestemann er noe av det samme.. Søsken er vel ofte ganske like i størrelse ved fødsel..(?). Kjøp inn litt av de viktigste basisplaggene, men kan være greit å ikke ta av lapper og vaske alt.. Så kan du heller bytte klærne i større størrelser om du trenger det:)
 
Brukte str 50 i tre uker, men kunne nok brukt str 56 fra starten av. Da måtte vi evt brettet opp klærne litt. Vi hadde fått str 50 før fødsel, hadde ikke handlet noe i den str selv. Tror vi hadde 6 bodyer, 3 bukser og 1 strømpebukse. Det holdt for oss :)
 
Var 53 cm ved fødsel så hadde vel en eller to bodyer i str 50 som passet en kort stund, ellers ligger resten ubrukt. Men om du kjøper bodyforlengere, kan du gjerne bruke bodyene en stund lengre. Genialt når de kun blir for korte men sitter finfint over bryst og armer.
Bodyforlenger? Hvor får man tak i det? :-D
 
Bodyforlenger? Hvor får man tak i det? :-D
Tøybleiebutikker. Feks bereglede.no( butikk i oslo) eller lillegullbleier.no.
Gir noen ekstra cm mellom knappene i skrittet. Brukes mye til tøybleiebarm fodi tøybleier tar littmer plass. Men funker finfint for å øke holdbarheten på små str også. Ikke alle knapper de matcher da, men følte at 90 % av minis bodyer matchet.
 
Passet aldri :) begynte med 56 :) det passet ett par uker :) 52 lang og 4910 ved fødsel.
 
Husker ikke om jeg har svart jeg :p Men kommende storesøster brukte aldri str. 50 (tror jrg kanskje kunne bruke 1 kjole uten ermer i str 50 i typ 1,5 uke ). :p
 
Storebror var 3280 og 51 cm og brukte 50 ca 2 mnd mener jeg

Lillesøster var 3290 og 50 cm og bruker fortsatt 50 - er 5 uker gammel nå (var 53,5 cm da hun var to uker så hele nattdrakter med for må vi ha 56 i)
 
Eldste brukte str 50 i fem-seks uker. Før fødsel kjøpte vi fire bodyer og fire bukser i str 50, så hadde vi ihvertfall noe å gå på. Kjøpte mer samme uka som vi kom hjem fra barsel. :) baby var 3310 gram og 49 cm ved fødsel.
 
Brukte str 50 i rundt 2mnd her. Hun var 50 cm ved fødsel og 3050gram, men 56 ble likevel alt for stort
 
Nr 1 brukte str 50 i nesten 4 uker
Nr 2 måtte begynne med str 56 på sykehuset :p
Så her har jeg pakket ned begge str i bagen til nr 3, å har en skuff av hver str klart; )
 
Back
Topp