Hvor lenge brukte babyen str 50?

Min brukte aldri 50 :p så solgte alt da vi kom hjem. Film heldigvis mye i 52 og 62 som vi brukte en stund.
 
En mnds tid, tror jeg. Det var over 30 grader inne nesten den hele første mnd og da vi kunne begynne å bruke klær på ham var mye for lite. :p
 
Passer i evigheter :p men vi fikk spurvunger på 45 og 46 cm da:p
 
Sist jeg fikk barn, for 9 år siden, så sa alle at jeg ikke trengte klær i str 50. At jeg enten kom til å få mye i 50 i gave, eller at hun ikke kom til å bruke det. Var jo ung og dum, og hørte etter. Fikk ingen gaver i str 50, og hun brukte det i 2 mnd. :rolleyes:

Så nå holder jeg på å skrive innkjøpsliste til nye babyen. Men veldig i tvil hvor mye jeg egentlig trenger. Vet det finnes butikker etter fødsel og, men greit å ha basisen klar iallefall.
Så, hvor lenge brukte din 50?
Var 53 cm ved fødsel så hadde vel en eller to bodyer i str 50 som passet en kort stund, ellers ligger resten ubrukt. Men om du kjøper bodyforlengere, kan du gjerne bruke bodyene en stund lengre. Genialt når de kun blir for korte men sitter finfint over bryst og armer.
 
Jeg brukte det ca 2 mnd på alle 3 barna. Jeg trengte absolutt str 50, 56 hadde blitt alt for stort. Minsta var 47 cm
 
I godt over en mnd. Var 3085 gram og 49 cm lang.
 
Mini brukte str 50 i nesten en mnd. Han var 50 cm når han ble født. Husker jeg tenkte nesten hver dag de første ukene hvor glad jeg var for at jeg ikke hørte på de som sa jeg ikke trengte str 50. 56 hadde sikkert funket det og men synes det er langt finere med klær som passer på de små. Og så var det jo litt gøy å drive på med de nusselige plaggene ;)
 
Mi si er 3 å en halv mnd nå og bruker fortsatt enkelte plagg i str 50, som jakker å slikt. Hun druknet i str 50 når hun ble født. Har gått over til 56 nå, så tipper det vil gå laaang tid før vi kan bruke noe større. Hadde heldigvis en del klær i str 50 da det var estimert at hun var liten av vekst :)
 
Typ 1uke kanskje, men min var ganske stor ved fødsel, 53cm 3660g. Men ville kjøpt to tre strømpebukser 4-5 bodyer i 50, og hentesettet, eller ville eg ventet til etter fødsel for kanskje du og får en stor baby alle trodde eg skulle få en liten baby for magen min vR så liten, de rok feil gitt
 
Min var 46 cm og svømte i strl 50, så han brukte både 50 og 56 ganske lenge, sikkert de to størrelsene han har brukt lengst. Er glad for at jeg kjøpte masse brukt i de minste størrelsene, det blir jo en del skift de første måndene :)
 
Brukte 44/46 i 2 Mnd, deretter str 50 i nesten 3 mnd... Med 2 baby brukte vi str 50 i 3 uker, 56 i 2 uker, hoppet nesten over 62! Siste var og er veldig lang for alder.
 
4075 g og 52 cm ved fødsel, brukte str 50 i 6 uker ☺
 
Vi brukte 50-56 i 2 mnd ca.. min var 56 cm lang og jeg fikk jammen brukt for 50 for det. Da han var slank av seg,han druknet jo i 50 stakars hehe (spesielt bodyene? gjør nok klart 50 denne gangen også :)
 
Str 50 11 uker :O
 
Storesøster brukte str 50 par ganger, men det var veldig knapt til henne allerede fra fødselen av. Lillebror brukte ikke str 50 i det hele tatt, da det ikke passet. så jo ut som ei stappa pølse da jeg prøvde å kle det på han :p
Men nå har begge mine unger vært ganske store av seg. (52 cm og 4050 g og 53 cm og 4550g)
Ville nok satset på str 56 og heller brettet opp. skulle man trenge mindre str så er det noe man kan skaffe etterpå.
 
Back
Topp